REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV3611 | Metin Yazarlığı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ALİ ATIF BİR Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN Dr. Öğr. Üyesi GÜL ŞENER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere farklı reklam mecralarına yönelik reklam yazma becerisi kazandırmak; dil, görsel imge ve fikirleri bütünlüklü bir şekilde ikna edici mesajlara dönüştürmenin yollarını sunmak, ürün ve kategori gerçekleriyle uyumlu bir reklam yazarlığı anlayışı sağlamak, eleştirel, yaratıcı ve bağımsız bir düşünme biçiminin yollarını göstermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Yaratıcı düşünme süreçlerini öğrenecek ve uygulayacaktır. 2-Yaratıcı strateji geliştirmenin temel unsurlarını öğrenecektir. 3-İkna edici reklam mesajı geliştirme yetkinliğini geliştirecektir. 4-Marka pozisyonlamasında sunulan iç görüleri yaratıcı fikre dönüştürecektir. 5-Farklı reklam yazma stillerini uygulayacaktır. 6-Farklı reklam biçimlerini tanıyacaktır. 7- TV reklamı briefi oluşturacak ve bir TV senaryosu yazacaktır 8-Entegre iletişim kampanyaları geliştirecektir. 9- Radyo mecrasının dinamiklerini öğrenecek ve radyo spotları yazacaktır. 10-Haftalık uygulama ödevlerinin hazırlanması ve sunulması bağlamında grup çalışmasını deneyimleyecektir. 11-Kişisel yaratıcı portfolyosunu oluşturacaktır. |
Bu dersin içeriğinde reklam yazarlığının temel unsurları farklı mecra dinamikleri bağlamında incelenecek, reklama yönelik yaratıcı fikrin hayata geçirilmesine yönelik uygulamalar geliştirilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon | Tanışma İzlence İncelemesi Ders gereksinimleri |
2) | Yaratıcı bir brief yazma ve kodunu çözme - Boşluğu kapatmak: Briften yazmaya başlamak? | Gönderilen materyali dersten önce okuyun |
3) | Büyük Fikri Bulmak -İçgörü | Gönderilen materyali dersten önce okuyun |
4) | Büyük Fikri Bulmak -İçgörü | |
5) | Büyük Fikri Bulmak -Konsept Üretimi | |
6) | Büyük Fikri Bulmak - Slogan | Gönderilen materyali dersten önce okuyun |
7) | Basın için yazma -Fikirler nerede bulunur? -Başlık | Gönderilen materyali dersten önce okuyun |
8) | Basın için yazma - Fikirler nerede bulunur? - Başlık | |
9) | İlk cümlenin önemi - Alt başlık, gövde | |
10) | Reklam Düzeni - Doğru uyumu bulma: Marka kişiliği ve estetik unsurlar - Kopya ve görsel öğeler arasındaki etkileşim | Ders okuma listesindeki ilgili bölümler okunacaktır. |
11) | Dış Mekan için Yazma - Açık hava reklam türleri - Uygulama öğeleri | |
12) | TV için yazma -Senaryo formatları -Uygulama öğeleri | |
13) | TV için yazma - Senaryo formatları - Uygulama öğeleri | Gönderilen materyali dersten önce okuyun |
14) | Radyo için yazmak - Radyo spot türleri - Uygulama Öğeleri | Gönderilen materyali dersten önce okuyun |
14) | Final projesinin briefinin dağıtılması ve genel tekrar. |
Ders Notları / Kitaplar: | Course reader by the instructor. |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 4 | % 45 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 9 | 4 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 8 | 4 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 160 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 1 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 4 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 4 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 3 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 5 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 3 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 4 |