PIH5009 Sosyal KampanyalarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PIH5009 Sosyal Kampanyalar Güz
Bahar
3 0 3 14
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. HALUK GÜRGEN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ALİ ATIF BİR
Dr. Öğr. Üyesi ÖNDER YÖNET
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste öğrenciler sosyal kampanyalar kavramının tanımını, sosyal kampanyaların türlerini, sosyal kampanyalarda kullanılan başlıca iletişim teorilerini ve davranışsal teorileri öğreneceklerdir. Ayrıca öğrencilerin sosyal kampanyaların yönetilmesine ilişkin ilke ve modelleri kavramaları ve etkili biçimde kullanabilmesi amaçlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sosyal kampanyalar ile ilgili bilgi ve iletişim becerilerini geliştirecek
2. Sosyal kampanyalar uygulamalarını analiz edebilme ve eleştirel yaklaşabilecek
3. Öğrencilerin sosyal kampanyalar kavramını detaylıca analiz edebilecek
4. Sosyal kampanyanın hayata geçirilmesi ve yönetilmesi sürecine hakim olabilecek

Dersin İçeriği

Bu derste sosyal kampanyaların geçirdiği tarihsel dönüşüm ve sosyal kampanyalar için kullanılan teorik temeller çalışılacaktır. Ayrıca örnek kampanyalar incelenecek, analiz edilecek ve tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sosyal Kampanyalar Kavramına Giriş
2) Dünyada ve Türkiye’de sosyal kampanyaların gelişimi
3) Sosyal Kampanyalara ilişkin Teori ve Temel İlkeler ödev hazırlanacak
4) Sosyal Kampanyalara ilişkin Teori ve Temel İlkeler Örnek makeleler
5) Sosyal Kampanyalara ilişkin Teori ve Temel İlkeler Sosyal Kampanyalarda Kullanılan Bilgi İşleme Kuramları Makale incelemesi
6) Sosyal Kampanyalarda Araştırma Aşaması ve Planlama Araştırmanın Önemi ve Planlama Modelleri
7) Sosyal Kampanyaların Mesajlarının Belirlenmesi
8) Sosyal kampanyaların değerlendirilmesi ödev hazırlanacak
9) Örnek Sosyal Kampanya Analizi 1
10) Örnek Sosyal Kampanya Analizi 2
11) Örnek Sosyal Kampanya Analizi 3 ödev ve sunum hazırlanacak
12) Örnek Sosyal Kampanya Analizi 4
13) Sosyal Kampanyalarda Yeni Yaklaşımlar
14) Sosyal Kampanyalarda Yeni Yaklaşımlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Public Communication Campaigns (3rd Ed.) Ronald E. Rice, Charles K. Atkin
2. Understanding Attitudes and Predicting Social Behavior
Icek Ajzen, Martin Fishbein
3. Planning, Implementing & Evaluating Health Promotion Programs (5th Ed.)
James F. McKenzie, Brad L. Neiger, Rosemary Thackeray
Diğer Kaynaklar: Konular ile ilgili makaleler sağlanacaktır.

Related articles will be provided.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 3 % 25
Sunum 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 25
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 75
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 25
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 9 27
Ödevler 9 45
Ara Sınavlar 8 34
Final 6 36
Toplam İş Yükü 184

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 5
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 5
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, 3
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 5
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 5
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 4
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 4
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 5
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 4
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 4
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme 3