SOC1001 Methodology of Social SciencesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC1001 Sosyal Bilimlerde Metodoloji Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. PINAR MELİS YELSALI PARMAKSIZ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR
Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI
Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders Sosyal Bilimlerde bilimsel yaklaşımları açıklamayı amaçlamaktadır. Bilimin anlamı, bilimsel yaklaşımlar, araştırma metodolojileri ve etik konuları bu dersin ana konuları arasındadır.


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrencilerin aşağıdaki yetkinlikleri kazanması beklenir:

1. Ana metodolojik yaklaşımları tanır.
2. Teori ve metodoloji arasındaki ilişkiyi anlar.
3. Çeşitli sosyal araştırma yöntemlerini anlar.
4. Sosyal araştırmalarda etik konuları kavrar.
5. Bir araştırma projesi tasarlamaya başlar.

Dersin İçeriği

Bu ders sosyal bilimlerde farklı araştırma yapma biçimlerini tartışır, araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve araştırma yöntemlerinin pratik kullanımını öğretir.

Bu ders aynı zamanda öğrencilere sosyal bilimlerde metodolojinin temel ilkelerini kazandırmayı ve bunları mevcut sosyolojik araştırmaları okumada ve bunları kendi araştırma projelerini tasarlama ve yürütmede kullanmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve ders içeriği
2) Bilim ve Araştırma Haftalık okumalar
3) Sosyal Araştırmanın Temel Tipleri Haftalık okumalar
4) Kuram ve Araştırma & Metodolojinin Anlamı Haftalık okumalar
5) Quiz
6) Sosyal Araştırma Etiği & Literatür Araştırması Haftalık okumalar
7) Nitel ve Nicel Araştırma Tasarımı Haftalık okumalar
8) Nitel ve Nicel Ölçme Haftalık okumalar
9) Nitel ve Nicel Ölçme Haftalık okumalar
10) Quiz
11) Konu tekrarı
12) Araştırma Önerisi Final projesi Sunumları
13) Araştırma Önerisi Final projesi Sunumları
14) Araştırma Önerisi Final Projesi Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reading materials will be given weekly
Diğer Kaynaklar: Bailey, Kenneth D.. Methods of Social Research.
Neuman, Lawrence W.. Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 40
Sunum 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 1 25 25
Proje 1 35 35
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.