SOC1001 Methodology of Social SciencesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SOC1001 Sosyal Bilimlerde Metodoloji Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. PINAR MELİS YELSALI PARMAKSIZ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR
Prof. Dr. AYŞE NİLÜFER NARLI
Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL AKDEMİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders Sosyal Bilimlerde bilimsel yaklaşımları açıklamayı amaçlamaktadır. Bilimin anlamı, bilimsel yaklaşımlar, araştırma metodolojileri ve etik konuları bu dersin ana konuları arasındadır.


Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrencilerin aşağıdaki yetkinlikleri kazanması beklenir:

1. Ana metodolojik yaklaşımları tanır.
2. Teori ve metodoloji arasındaki ilişkiyi anlar.
3. Çeşitli sosyal araştırma yöntemlerini anlar.
4. Sosyal araştırmalarda etik konuları kavrar.
5. Bir araştırma projesi tasarlamaya başlar.

Dersin İçeriği

Bu ders sosyal bilimlerde farklı araştırma yapma biçimlerini tartışır, araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve araştırma yöntemlerinin pratik kullanımını öğretir.

Bu ders aynı zamanda öğrencilere sosyal bilimlerde metodolojinin temel ilkelerini kazandırmayı ve bunları mevcut sosyolojik araştırmaları okumada ve bunları kendi araştırma projelerini tasarlama ve yürütmede kullanmalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve ders içeriği
2) Bilim ve Araştırma Haftalık okumalar
3) Sosyal Araştırmanın Temel Tipleri Haftalık okumalar
4) Kuram ve Araştırma & Metodolojinin Anlamı Haftalık okumalar
5) Quiz
6) Sosyal Araştırma Etiği & Literatür Araştırması Haftalık okumalar
7) Nitel ve Nicel Araştırma Tasarımı Haftalık okumalar
8) Nitel ve Nicel Ölçme Haftalık okumalar
9) Nitel ve Nicel Ölçme Haftalık okumalar
10) Quiz
11) Konu tekrarı
12) Araştırma Önerisi Final projesi Sunumları
13) Araştırma Önerisi Final projesi Sunumları
14) Araştırma Önerisi Final Projesi Sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reading materials will be given weekly
Diğer Kaynaklar: Bailey, Kenneth D.. Methods of Social Research.
Neuman, Lawrence W.. Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 40
Sunum 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 1 25 25
Proje 1 35 35
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 190

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.