COP4202 Garanti Factoring:World of Receivable FinanceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4202 Garanti Faktoring: Alacak Finans Dünyası Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NECİP ÇAKIR
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NECİP ÇAKIR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin tüm dünyada işletmelerin büyüklüğüne bakılmaksızın kullandıkları öngörülen alacak finansmanı araçlarıyla ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Öğrencilerin şirketlerin bu araçları hangi durumlarda ve ne amaçla kullandıklarını, ve bu araçları bankacılık ürünleriyle karşılaştırabilmeyi anlamaları beklenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler alacak finansmanı için en uygun endüstrileri belirleyebilecek ve şirketlerin alacak finansmanı araçlarından nasıl yararlandıklarını anlayacaklardır.

Dersin İçeriği

Alacak Finansmanı
Faktoring Mevzuatı
Faktoring Satış ve Pazarlama
Faktoring Muhasebesi ve Yönetim Bilişim Sistemleri
Uluslararası Faktoring ve Organizasyonlar
Şirket Değerleme Yöntemleri
Kredi Süreci
Şirket Ziyareti
Ticari Bilgi
Faktoring Hukuku
Müşteri Ziyareti

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Alacak Finansmanı Dünyası Okuma
2) Faktoring Mevzuatı Okuma
3) Faktoring Satış ve Pazarlama Okuma
4) Faktoring Muhasebesi; Yönetim Bilişim Sistemleri Okuma
5) Uluslararası Faktoring ve Organizasyonlar 1 Okuma
6) Uluslarası Faktoring ve Organizasyonlar 2 Okuma
7) Şirket Değerleme Yöntemleri Okuma
8) Kredi Süreci Okuma
9) Şirket Ziyaretleri Okuma
10) Şirket Ziyaretleri Okuma
11) İş Zekası Okuma
12) Faktoring Hukuku Okuma
13) Müşteri Ziyareti Okuma
14) Müşteri Ziyareti Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eğitmenlerin Sunum Slaytları - Presentation Slides of the trainers
Diğer Kaynaklar: Yok - None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 25
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 41
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 68
Toplam İş Yükü 109

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. 2
2) Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. 4
3) İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. 1
4) Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. 2
5) Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. 3
6) Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. 3
7) Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. 2
8) İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. 2
9) Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. 2
10) Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 3