EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4202 | Garanti Faktoring: Alacak Finans Dünyası | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NECİP ÇAKIR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NECİP ÇAKIR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin tüm dünyada işletmelerin büyüklüğüne bakılmaksızın kullandıkları öngörülen alacak finansmanı araçlarıyla ilgili bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Öğrencilerin şirketlerin bu araçları hangi durumlarda ve ne amaçla kullandıklarını, ve bu araçları bankacılık ürünleriyle karşılaştırabilmeyi anlamaları beklenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler alacak finansmanı için en uygun endüstrileri belirleyebilecek ve şirketlerin alacak finansmanı araçlarından nasıl yararlandıklarını anlayacaklardır. |
Alacak Finansmanı Faktoring Mevzuatı Faktoring Satış ve Pazarlama Faktoring Muhasebesi ve Yönetim Bilişim Sistemleri Uluslararası Faktoring ve Organizasyonlar Şirket Değerleme Yöntemleri Kredi Süreci Şirket Ziyareti Ticari Bilgi Faktoring Hukuku Müşteri Ziyareti |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Alacak Finansmanı Dünyası | Okuma |
2) | Faktoring Mevzuatı | Okuma |
3) | Faktoring Satış ve Pazarlama | Okuma |
4) | Faktoring Muhasebesi; Yönetim Bilişim Sistemleri | Okuma |
5) | Uluslararası Faktoring ve Organizasyonlar 1 | Okuma |
6) | Uluslarası Faktoring ve Organizasyonlar 2 | Okuma |
7) | Şirket Değerleme Yöntemleri | Okuma |
8) | Kredi Süreci | Okuma |
9) | Şirket Ziyaretleri | Okuma |
10) | Şirket Ziyaretleri | Okuma |
11) | İş Zekası | Okuma |
12) | Faktoring Hukuku | Okuma |
13) | Müşteri Ziyareti | Okuma |
14) | Müşteri Ziyareti | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Eğitmenlerin Sunum Slaytları - Presentation Slides of the trainers |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 41 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 68 |
Toplam İş Yükü | 109 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. |