BUS5078 Değişimi Yöneterek Geleceği YaratmakBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS5078 Değişimi Yöneterek Geleceği Yaratmak Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HAKAN ASLAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. NEŞE SARUHAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Doğru kültür değişimi için liderlerin rolünü ilişkilendirmek ve katılıma teşvik ederek herkesin ilgisini çekmenin gerekliliğini açıklamak. Akış değişimine dayanarak organizasyonun tüm aşamalarında iletişimin önemini vurgulamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler, pozitif iş sonuçlarına ulaşmak için geçişe dayanan direnci yönetebilirler.

Dersin İçeriği

Bu ders katılımcılara "değişim"in gerçek hayata nasıl uygulanacağı konusunda farkındalık yaratmayı planlıyor. Kişiliğimizdeki, organizasyonlardaki ve çevredeki değişim ihtiyacını anlamak ayrıca bu dersin getirileri arasında.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş & "Değişim Gereksinimi" Temel Kavramları Okuma
2) *Algılama *Karşı Koyma *Kabul Etme *Alıştırma Okuma
3) Sihir: İletişim Dili Okuma
4) *Değişim ve Direncin İnsan Boyutlarını Anlamak Okuma
5) Başarılı Geçişlerde Liderlerin Rolü & Geleceği Şekillendirme *Yeni Vizyon / Yeni Strateji Okuma
6) *Müşterileri Geçiş Esnasında Alıkoyma Okuma
7) Duygusal Farkındalık Yaratma & Uyarlanabilir Değişim Öncülüğü Kapasitesi Okuma
8) İletken değişimlerden kesintisiz değişimler olan örgütsel kültürler yaratma Okuma
9) Yapısal Değişimin Limitleri Okuma
10) İş Modellerinde Hızla Dijital Dünyayı Değiştirme Gücü Okuma
11) Örgütsel dönüşümün sonuçlarını ölçme Okuma
12) Etraflarındaki dünya büyük oranda değişmeden liderler harekete geçmeli! Okuma
13) Stratejini bozmadan önce kültürü değiştirme Okuma
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Creating Futures: Leading Change Through Information Systems by Andrew Dorac-Kakabadse (Oct 2000)
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ödev 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 60
Ödevler 14 71
Final 1 2
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. 4
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 3
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme. 5
5) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. 4
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2
7) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3
8) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 5
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 5
11) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 5
12) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 4
13) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 5
14) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 5