FİZ6040 Katıhal Fiziği IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FİZ6040 Katıhal Fiziği II Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖMER POLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste, elektronik yapı ve ilgili malzeme özellik ve fenomenlerine odaklanılarak, katı maddelerin temel betimlenmesi izah edilir ve bu betimleme için gerekli olan temel kavram ve yöntemlerin kapsamlı bir incelemesi sağlanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:

1-Teorik ve deneysel çalışmalarda katıhal fiziği terminolojisini kullanır.

2-Katıların özelliklerini elektronik yapıları açısından açıklar.

3-Malzeme fenomenleri hakkındaki deneysel bulguları yorumlar.
4-Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini kullanabilirler.

Dersin İçeriği

Bu derste
Metallerin Serbest Elektron Modeli,Periyodik Kristal Potansiyelinde Elektronlar,Bant Yapısı,Yarıiletkenlerin Elektronik Yapısı, Katıların Optik Özellikleri, Dış Alanların Etkisindeki Kristal Elektronları,Titreşen Örgülerde Elektronlar ve Süperiletkenlik öğretilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Metallerin Serbest Elektron Modeli
2) Katı Hamiltoniyeni & Tek Parçacık Yaklaşıklığı
3) Periyodik Kristal Potansiyelinde Elektronlar
4) Bant Yapısı
5) Yarıiletkenlerin Elektronik Yapısı
6) Katıların Optik Özellikleri
7) Katıların optik özellikleri (devam edildi)
8) Dış Alanların Etkisindeki Kristal Elektronları
9) Titreşen Örgülerde Elektronlar
10) Süperiletkenlik: Fenomenolojik Tanımlama
11) Süperiletkenlik: Mikroskopik Teori
12) Proje
13) Proje
14) Proje sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: J. Solyom, Fundamentals of the Physics of Solids: Volume 2: Electronic Properties. Springer, 2009.
Diğer Kaynaklar: 1-C. Kittel, Introduction to Solid State Physics (John Wiley & Sons, 2005).
2-E. Kaxiras, Atomic and Electronic Structure of Solids (Cambridge Univetsity Press, Cambridge, 2003).

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 16
Küçük Sınavlar 5 % 20
Ödev 5 % 20
Projeler 1 % 4
Ara Sınavlar 1 % 8
Final 1 % 32
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 64
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 36
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 6 78
Proje 1 15 15
Ödevler 5 2 10
Küçük Sınavlar 5 3 15
Ara Sınavlar 1 19 19
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme.
2) Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme)
3) Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme.
4) Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
6) Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme.
7) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme.
8) Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme.
9) Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme.
10) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme.
11) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek.
12) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek.