UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FİZ5038 | Katıhal Fiziği I | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. LÜTFİ ARDA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste, atomistik yapı ve ilgili malzeme özellik ve fenomenlerine odaklanılarak, katı maddelerin temel betimlenmesi izah edilir ve bu betimleme için gerekli olan temel kavram ve yöntemlerin kapsamlı bir incelemesi sağlanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1-Teorik ve deneysel çalışmalarda katıhal fiziği terminolojisini kullanır. 2-Katıların özelliklerini atomik yapıları açısından açıklar. 3-Malzeme fenomenleri hakkındaki deneysel bulguları yorumlar. |
Bu derste, Yoğun Maddenin Yapısı,Ters Örgü, Kristallerin Yapısı, Kristal Örgülerinin Dinamiği, Kristalize Malzemelerin Elastik Sabitleri, Örgü Titreşimlerinin Kuantum Teorisi, ve titreşen örgülerin termodinamiği öğretilecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yoğun Maddenin Yapısı | |
2) | Katılarda Bağlanma | |
3) | Kristallerde Öteleme Simetrisi | |
4) | Ters Örgü | |
5) | Kristallerin Yapısı-I | |
6) | Kristallerin Yapısı-II | |
7) | Kristal Örgülerinin Dinamiği | |
8) | Kristalize Malzemelerin Elastik Sabitleri | |
9) | Örgü Titreşimlerinin Kuantum Teorisi | |
10) | Titreşen Örgülerin Termodinamiği | |
11) | Proje | |
12) | Proje | |
13) | Proje Sunumu | |
14) | Genel Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | J. Solyom, Fundamentals of the Physics of Solids: Volume 1: Structure and Dynamics (Springer, Berlin, 2007). |
Diğer Kaynaklar: | C. Kittel, Introduction to Solid State Physics (John Wiley & Sons, 2005). E. Kaxiras, Atomic and Electronic Structure of Solids (Cambridge Univetsity Press, Cambridge, 2003). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 5 | % 20 |
Projeler | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 11 | 3 | 33 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 5 | 15 | 75 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 29 | 29 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. | 3 |
2) | Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) | |
3) | Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. | 3 |
4) | Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
6) | Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. | 2 |
7) | Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. | 3 |
8) | Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. | |
9) | Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. | 3 |
10) | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. | |
11) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek | 3 |
12) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |