MAT5034 Eğitim Materyali olarak World Wide WebBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT5034 Bir Eğitim Materyali olarak World Wide Web Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: None
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere kreatif, etkileşimli, eğitsel ve iyi-tasarlanmış web sitesi geliştirme bilgisini sağlamaktır. Diğer bir amaç ise, kavramsal ve görsel olarak çekici, kolaylıkla gezinilebilen, ve işlevsel web sayfaları oluşturabilmek için gereken teknik ve artistik bilgiyi öğrenciye vermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bir web sitesi hakkında, grafik tasarım prensipleri yönünden yorumda ve eleştride bulunabilecekler,
2. Kullanılabilirlik ve erişilebilirlik web ve arayüz tasarım prensiplerini uygulayarak bir web sayfa tasarlar ve yürütebilecekler,
3. Stil, link, tablo, çoklu ortam ve grafikler kullanarak bir web sitesini düzenleyebilecekler,
4. HTML, CSS ve Javascript kullanarak kaspamlı web siteleri tasarlayabilecekler,
5. Internet tarayıcısı ve ortamının tasarım sürecine olan etkilerini keşfedebilecekler,
6. Dreamweaver yazılımı kullanarak tipik bir web sayfası geliştirebilecekler.

Dersin İçeriği

Ders şu konu başlıklarını içerecektir: HTML(5), CSS(3), ve JavaScript.

Öğrenciler ayrıca, Dreamweaver gibi web araçlarını, Photoshop gibi statik görüntü düzenleme araçlarını ve Flash gibi hareketli görüntü düzenleme araçlarını giriş seviyesinde kullanmayı öğreneceklerdir. Kullanılabilirlik, erişilebilirlik ve web standartları üzerine ayrıca yoğunlaşılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
2) Grafik tasarım ilkeleri
3) Grafik tasarım öğeleri
4) Web tasarımına genel bir bakış (Kullanılabilirlik, Erişilebilirlik, Anlaşılabilirlik, Navigasyon, Tutarlılık, Uyumluluk, vb.)
5) Web tasarımına genel bir bakış (Kullanılabilirlik, Erişilebilirlik, Anlaşılabilirlik, Navigasyon, Tutarlılık, Uyumluluk, vb.)
6) Web sayfası tasarımı (Tarayıcılara giriş, Görsel gerçekleme motorları, tablolar ve katmanlar)
7) Web sayfası tasarımı (Stil sayfalarına giriş)
8) Web sayfası tasarımı (Javascript'e giriş)
9) Web sayfası tasarımı (HTML5 and CSS3)
10) Tekrar
11) Renk teorisi, Photoshop’a giriş Photoshop araçları, Görüntü dosya tipleri Görüntü düzeltme
12) Flash temel ilkeleri Flash kütüphane kullanımı, semboller, film yaratımı
13) Sahne uygulama ve çalışmaları
14) Dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: o Pfaffenberger, B. (2004). HTML, XHTML, and CSS bible. E-book: http://libris.bahcesehir.edu.tr/
o Horton, S. (2000). Web teaching guide, London: Yale Unv. Press. [See also http://www.webteachingguide.com/]
o Lane, J. (2008). Foundation Website Creation with CSS, XHTML, and JavaScript. E-book: http://libris.bahcesehir.edu.tr/
o Lynch, P.L., & Horton, S. (2002). Web Style Guide: Basic Design Principles for Creating Web Sites, http://www.webstyleguide.com/index.html?/contents.html
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 40 40
Ödevler 2 30 60
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 202

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme.
2) Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) 2
3) Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. 3
4) Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. 3
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
6) Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. 3
7) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. 2
8) Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme.
9) Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. 2
10) Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. 3
11) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek
12) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek