UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MAT5031 | Matematik Eğitiminde Değerlendirme | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | None |
Dersin Amacı: | Bu ders, matematik eğitiminde değerlendirme ile ilgili bir çok konuyu, ulusal ve uluslararası değerlendirmeler ile ilgili bilgi verir. Ayrıca, eğitim programı ve araştırma çerçevesinde matematikte kullanılan rübrik ve alternatif değerlendirme metotlarını inceler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi tamamlayan öğrenciler, aşağıdaki bilgi ve becerileri sergileyebilecekler: 1. Matematik eğitiminde rübrik ve alternatif değerlendirme tekniklerini de içeren değerlendirme konuları. 2. Matematik eğitiminde akademik yazma konusunda gerekli standartlar. 3. Matematik ile ilgili ulusal ve uluslararası değerlendirmeler. 4. Matematik eğitiminde teknoloji ile desteklenmiş ortamlarda değerlendirme. 5. Matematik öğretmenlerini ve öğretimde kullandıkları matematik bilgilerini değerlendirme. 6. Müfredat materyallerinin etkililiğini değerlendirme. |
Matematik eğitiminde alternatif değerlendirme metotları, Matematik eğitiminde ulusal ve Uluslararası değerlendirmeler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Değerlendirme ile ilgili genel konular, Matematik eğitiminde değerlendirme ile ilgili ulusal çerçeve | |
2) | Sınıf ortamında değerlendirme, Sınıf testlerinin yapısı. | |
3) | Rübrikler: Kullanım alanları ve öğretime olan etkileri. | |
4) | Matematik eğitiminde alternatif değerlendirme yöntemleri | |
5) | Matematik eğitiminde alternatif değerlendirme yöntemleri | |
6) | Matematik eğitiminde ulusal değerlendirmeler | |
7) | Matematik eğitiminde ulusal değerlendirmeler | |
8) | Ulusal değerlendirme projeleri | |
9) | Matematik eğitiminde uluslararası değerlendirmeler (SIMS, TIMSS, ve PISA) | |
10) | Matematik eğitiminde uluslararası değerlendirmeler (SIMS, TIMSS, ve PISA) ve öğretime olan etkileri | |
11) | Teknoloji destekli ortamlarda değerlendirme | |
12) | Matematik öğretmenlerini ve öğretimde kullandıkları matematik bilgilerini değerlendirme | |
13) | Müfredat materyallerinin etkililiğini değerlendirme | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | National Council of Teachers of Mathematics (1995). Assessment standards for school mathematics. Reston, VA: Author. Lambdin, D. V., Kehle, Paul E., & Preston, R. V. (Eds.) (1996). Emphasis on assessment: Readings from NCTM’s school-based journals. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics. Clarke, D. (1997). Constructive assessment in mathematics: Practical steps for classroom teachers. Berkeley, CA: Key Curriculum Press. Bright, G. W., & Joyner, J. M (Eds.). (1998). Classroom assessment in mathematics: Views from a National Science Foundation working conference. Lanham, MD: University Press of America. Silver, E. A., & Kenney, P. A. (Eds.) (2000). Results from the seventh mathematics assessment of the national assessment of educational progress. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics. Wilcox, S. K., & Lanier, P. E. (Eds.) (2001). Using assessment to reshape mathematics teaching. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 2 | % 40 |
Sunum | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 50 | 100 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |