MAT5031 Matematik Eğitiminde DeğerlendirmeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT5031 Matematik Eğitiminde Değerlendirme Güz 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: None
Dersin Amacı: Bu ders, matematik eğitiminde değerlendirme ile ilgili bir çok konuyu, ulusal ve uluslararası değerlendirmeler ile ilgili bilgi verir. Ayrıca, eğitim programı ve araştırma çerçevesinde matematikte kullanılan rübrik ve alternatif değerlendirme metotlarını inceler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi tamamlayan öğrenciler, aşağıdaki bilgi ve becerileri sergileyebilecekler:

1. Matematik eğitiminde rübrik ve alternatif değerlendirme tekniklerini de içeren değerlendirme konuları.
2. Matematik eğitiminde akademik yazma konusunda gerekli standartlar.
3. Matematik ile ilgili ulusal ve uluslararası değerlendirmeler.
4. Matematik eğitiminde teknoloji ile desteklenmiş ortamlarda değerlendirme.
5. Matematik öğretmenlerini ve öğretimde kullandıkları matematik bilgilerini değerlendirme.
6. Müfredat materyallerinin etkililiğini değerlendirme.

Dersin İçeriği

Matematik eğitiminde alternatif değerlendirme metotları, Matematik eğitiminde ulusal ve Uluslararası değerlendirmeler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Değerlendirme ile ilgili genel konular, Matematik eğitiminde değerlendirme ile ilgili ulusal çerçeve
2) Sınıf ortamında değerlendirme, Sınıf testlerinin yapısı.
3) Rübrikler: Kullanım alanları ve öğretime olan etkileri.
4) Matematik eğitiminde alternatif değerlendirme yöntemleri
5) Matematik eğitiminde alternatif değerlendirme yöntemleri
6) Matematik eğitiminde ulusal değerlendirmeler
7) Matematik eğitiminde ulusal değerlendirmeler
8) Ulusal değerlendirme projeleri
9) Matematik eğitiminde uluslararası değerlendirmeler (SIMS, TIMSS, ve PISA)
10) Matematik eğitiminde uluslararası değerlendirmeler (SIMS, TIMSS, ve PISA) ve öğretime olan etkileri
11) Teknoloji destekli ortamlarda değerlendirme
12) Matematik öğretmenlerini ve öğretimde kullandıkları matematik bilgilerini değerlendirme
13) Müfredat materyallerinin etkililiğini değerlendirme
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: National Council of Teachers of Mathematics (1995). Assessment standards for school mathematics. Reston, VA: Author.

Lambdin, D. V., Kehle, Paul E., & Preston, R. V. (Eds.) (1996). Emphasis on assessment: Readings from NCTM’s school-based journals. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.

Clarke, D. (1997). Constructive assessment in mathematics: Practical steps for classroom teachers. Berkeley, CA: Key Curriculum Press.

Bright, G. W., & Joyner, J. M (Eds.). (1998). Classroom assessment in mathematics: Views from a National Science Foundation working conference. Lanham, MD: University Press of America.

Silver, E. A., & Kenney, P. A. (Eds.) (2000). Results from the seventh mathematics assessment of the national assessment of educational progress. Reston, VA: National Council of Teachers of Mathematics.

Wilcox, S. K., & Lanier, P. E. (Eds.) (2001). Using assessment to reshape mathematics teaching. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 2 % 40
Sunum 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 2 50 100
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. 2
2) Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) 3
3) Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. 3
4) Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
6) Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme.
7) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. 4
8) Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. 2
9) Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. 3
10) Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama.
11) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek 3
12) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek