MAT5030 Matematik Öğretimi ve ÖğrenimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZSİZ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT5030 Matematik Öğretimi ve Öğrenimi Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. TUFAN ADIGÜZEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: None
Dersin Amacı: Bu ders, bireylerin matematiği nasıl öğrendikleri ve anladıklarını açıklar ve etkili alan öğretimi için gerekli bilgi ve becerileri geliştirmeyi hedefler. Odaklanan konular: matematik eğitiminde araştırma tabanlı güncel öğretim teknikleri; eğitim; ve bilişsel süreç ve öğrenme kuramları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi alan öğrenci, matematik eğitime ile ilgili aşağıdaki hedeflere etkili olarak nasıl ulaşacağını öğrenebilecek:

. Güçlü matematik problemleri çözme ve akıl yürütme becerilerine sahip olma
. Hesaplama ve tahmin etme gibi temel matematiksel kavram ve becerilerde kararlı olma
. Matematik konuları arasında ve diğer disiplinler arasına ilişki kurma
. Matematik problemlerini çözmek için teknoloji gibi uygun araçları kullanma
. Matematik dersine karşı pozitif bir tutum ve inanca sahip olma

Dersin İçeriği

Herkes için Matematik, Matematik Öğretimi, Matematik Eğitiminde Değerlendirme, Matematik Eğitim programı, Matematik Eğitiminde Teknoloji, Matematik Öğrenme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Herkes için Matematik
2) Herkes için Matematik
3) Matematik Öğretimi
4) Matematik Öğretimi
5) Matematik Öğretimi
6) Matematik Eğitiminde Değerlendirme
7) Matematik Eğitiminde Değerlendirme
8) Matematik Eğitim Programı
9) Matematik Eğitim Programı
10) Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı
11) Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı
12) Matematik Öğrenme
13) Matematik Öğrenme
14) Matematik Öğrenme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: McREL. (2010). What we know about mathematics teaching and learning. Bloomington, IN: Solution Tree Press.
Diğer Kaynaklar: Cangelosi, James S. (2003). Teaching Mathematics in Secondary and Middle School: An Interactive Approach. Third Edition. Englewood Cliffs, NJ: Merrill/Prentice Hall.

National Council of Teachers of Mathematics. (2003) Principles and Standards for School Mathematics, National Council of Teachers of Mathematics, 3rd ed. Reston, VA.

Usiskin, Peressini, Marchisotto and Stanley(2003). Mathematics for High School Teachers, An Advanced Perspective, Prentice-Hall.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 2 % 20
Sunum 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 2 5 10
Sunum / Seminer 1 40 40
Ödevler 2 25 50
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme.
2) Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme)
3) Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme.
4) Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme.
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
6) Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme.
7) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme.
8) Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme.
9) Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme.
10) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme.
11) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek.
12) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek.