Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Faiz ölçümü. Birikim ve miktar fonksiyonları, efektif faiz oranı, basit ve bileşik faiz oranı, bugünkü değer, efektif iskonto oranı,nominal faiz ve iskonto oranı.
|
|
2) |
Faiz ölçümü devam. Anlık faiz ve iskonto, faiz problem çözümleri, değer eşitlikleri, bilinmeyen süre, bilinmeyen faiz çözümleri. |
|
3) |
Temel anuiteler:Dönem sonu anüite, dönem başı anuite, herhangi bir zamandaki anuite değeri, sonsuz anuiteler, bilinmeyenin zaman olduğu durumlar, değişken faiz.
|
|
4) |
Genel anuiteler: faiz dönüşüm döneminden farklı sıklıkta yapılan ödemeler, sürekli anuiteler, bilinmeyen zaman ve bilinmeyen faiz çözümleri.
|
|
5) |
Genel anuiteler devam: temel değişken anuiteler, genel değişken anuiteler, sürekli değişken anuiteler. |
|
6) |
Kazanç oranları: iskonto edilmiş nakit akış çizelgeleri, tek kazanç oranı, yeniden yatırım oranı, bir fonun faiz değerlemesi.
|
|
7) |
Kazanç oranları devam: zaman ağırlıklı faiz oranı, portföy yöntemi ve yatırım yılı yöntemi.
|
|
8) |
Tekrar ve problem çözümleri. |
|
9) |
Amortisman çizelgeleri ve borç ödeme fonu: açık borç bakiyesi, amortisman çizelgesi, borç ödeme fonu.
|
|
10) |
İskonto edilmiş nakit akışı devam: enflasyon etkisi, bir fonun kazancı, yatırım performansının ölçümü.
|
|
11) |
Anapara itfalı poliçeler: prim hesaplaması, poliçenin değeri, p-dönem prim ödemeli poliçenin değeri.
|
|
12) |
Anapara itfalı poliçeler devam: iştira ve tenzil değerleri ve poliçe değişiklikleri, faiz oranlarındaki değişimler, yeniden yatırım oranı.
|
|
13) |
İskonto edilmiş nakit akışı: net nakit akışları, net bugünkü değer ve kazanç, iki yatırımın karşılaştırılması, borç alma ve vermede farklı faiz oranları.
|
|
14) |
Genel tekrar. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
|
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
|
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
|
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
|
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
|
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
|
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
|
10) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek. |
|
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek. |
|