Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bono nedir? Bonoların özellikleri, çeşitleri ve finansal işlemleri |
|
2) |
Bono fiyatlama ve Bonoların getirilerinin hesaplanması. |
|
3) |
Bonoların faiz oranı riskini ölçümü. Bono risk ölçümü için durasyon ve konveksite. |
|
4) |
Bono portföyleri için faiz oranı riskinin yönetilmesi. |
|
5) |
Opsiyon kontratları: Tanımı ve Finansal İşlemleri |
|
6) |
Opsiyon Kontratları (devam) |
|
7) |
Opsiyon kontratları kullanarak oluşturulabilecek çeşitli yatırım pozisyonlarının nakit akışı ve karlılık diagramları. |
|
8) |
Opsiyon fiyatlama |
|
9) |
Opsiyon fiyatlama (devam) |
|
10) |
Futures kontratlarının tanımı ve finansal işlemleri |
|
11) |
Futures kullanarak finansal riskleri yönetme. |
|
12) |
Hedge uygulamalarında optimal kontrat sayısının saptanması. |
|
13) |
Basis risk kavramı |
|
14) |
Tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
2 |
2) |
Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) |
|
3) |
Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. |
2 |
4) |
Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
6) |
Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. |
2 |
7) |
Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. |
|
8) |
Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. |
|
9) |
Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
3 |
10) |
Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. |
|
11) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
3 |
12) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
|