MAT5008 Kompleks AnalizBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
UYGULAMALI MATEMATİK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT5008 Kompleks Analiz Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ERSİN ÖZUĞURLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Kompleks analizin temel sonuçlarını, açı koruyan dönüşümleri ve uygulamalarını öğrenme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Açı-koruyan dönüşümlerin inşa edilmesi ve uygulamalrı,
komplex analizde eğrilerle integral ve serileri bağdaştırabilme
İler kompleks analizin önemli teorem ve tanımlarını kavrayabilme ve uygulayabilme yeteneği kazandırmak.

Dersin İçeriği

Singülerliklerin sınıflandırılması. Rezidüler. Argument prensibi. Maksimum modül teoremi. Meromorfik fonksiyonlar uzayı. Ricmann dönüşüm teoremi. Weierstrass çarpım teoremi. Gama fonksiyonu. Ricmann Zeta fonksiyonu. Mittag-Leffer teoremi. Analitik devam ve Ricmann yüzeyleri. Harmonik fonksiyonlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yaklaşım teoremleri ve Runge teoremi
2) Riemann tasvir teoremi
3) açı koruyan tasvirleri: genel araştırma
4) Schwarz-Christoffel formülü
5) yansıma prensipleri
6) yansıma prensibini kullanarak açı koruyan tasvirler
7) özel bölgeleri kullanarak belirli integrallerin hesaplanması
8) seri toplamları
9) Harmonik fonksiyonlar
10) Dirichlet problemi
11) Weierstrass çarpanlarına ayırma teoremi
12) Blaschke çarpımları
13) Mittag-Leffler açılım teoremi
14) Mittag-Leffler açılım teoremi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1.Gilman J.P., Kra I., Rodriguez R.E. Complex analysis. In the spirit of Lipman Bers. (Springer, 2007) (ISBN 9780387747149) 2.Freitag E., Busam R. Complex analysis (2ed., Springer, 2009)(ISBN 3540939822)3.K.Kodaira. Complex analysis. Cambridge University Press, 2007.
Diğer Kaynaklar: .

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 7 % 30
Sunum 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 40 40
Ödevler 7 14 98
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. 5
2) Temel matematiksel beceriler (problem çözme, akıl yürütme, ilişkilendirme, genelleme) ve bu becerilere dayalı yetenekler edinebilme. (Rasyonel düşünme tekniği kazandırabilme) 5
3) Eleştirel ve yaratıcı düşünmenin ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerle etkinlikler düzenleyebilme. 5
4) Çalışma hayatı ve sosyal yaşam ile ilgili konularda bireysel ve takım çalışmaları yapabilme. 4
5) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve konulara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 4
6) Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. 3
7) Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. 3
8) Farklı disiplinlerin yaklaşım ve bilgilerini Matematikte kullanabilme. 3
9) Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. 5
10) Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilme ve çözümleri taşıyabilme, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları inceleme ve yorumlama. 3
11) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek 4
12) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4