Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bilgi toplumu ve kişisel verilerin korunması |
|
2) |
Kişisel verilerin korunması hakkı-I |
|
3) |
Kişisel verilerin korunması hakkı-II |
|
4) |
Kişisel verilerin korunması hukukunun gelişimi |
|
5) |
Kişisel verilerin korunmasının uluslararası kaynakları |
|
6) |
Introduction to basic principles of data protection |
|
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Veri korumasının temel ilkeleri |
|
9) |
Hassas kişisel veriler |
|
10) |
Türkiye'de kişisel verilerin korunması hukukunun anayasal temelleri |
|
11) |
Türk Ceza Kanunu'nda kişisel verilerin korunmasına dair ilkeler |
|
12) |
Türk Medeni Kanunu'nunda ve Türk Borçlar Kanunu'nda kişisel verilerin korunması |
|
13) |
Türkiye'de sağlık kayıtlarının korunması |
|
14) |
İdare hukukunda kişisel verilerin korunması |
|
15) |
Kişisel Verilerin Korunması Yasa Tasarısı |
|
16) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Elif Küzeci, Kişisel Verilerin Korunması, Turhan Yayınları, Ankara 2010. |
Diğer Kaynaklar: |
Christopher Kuner, Europeaan Data Protection Law, 2. Baskı, Oxford University Press, Büyük Britanya 2007.
Lee A. Bygrave, Data Protection Law, Kluwer Law International, Hollanda 2002.
Daniel J. Solove, The Digital Person, New York University Press, ABD 2004. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. |
5 |
1) |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, |
4 |
1) |
Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
1) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
5 |
1) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. |
4 |
1) |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
4 |
2) |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
5 |
2) |
Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
4 |
2) |
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
5 |
2) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
4 |
2) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. |
5 |
3) |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme . |
4 |
3) |
Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. |
5 |
3) |
Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
4 |