DEU2006 Gemi ManevrasıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DEU2006 Gemi Manevrası Bahar 1 2 2 2

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Opsiyonel program bileşenleri bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Dersin amacı gemi kullanmada rüzgar ve akıntının etkileri, kurtarma manevraları, Çökme ,sığ su etkisi ve benzeri etkiler, demirleme ve bağlama manevraları ve yöntemler hakkında öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenciler,

1.Deniz dalgalarını ve gemi hareketlerini tanımlayabilir
2.Yalpa hareketleri ve önleyici sistemleri açıklayabilir
3.Dümen dizaynı yapabilir
4.Gemi manevra denemelerini özetleyebilir

Dersin İçeriği

Gemi manevraları,düzenli ve düzensiz dalgalar, dalıp çıkma hareketi ve uygulamaları, yalpa hareketi, dümen ve dümen kullanımı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gemi manevraları dersine giriş Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
2) Düzenli ve düzensiz dalgalar Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
3) Dalıp çıkma hareketi ve uygulamaları Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
4) Düzenli ve düzensiz dalgalarda baş kıç vurma ğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
5) Uygulamalar Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
6) Yalpa hareketi Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
7) Uygulamalar Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
8) Uygulmalar Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
9) Yalpa sönümleme cihazları Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
10) Denizci gemi dizaynı Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
11) Dümen dizaynı Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
12) Dümenin hidrodinamik tasarımı Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
13) Manevra denklemleri Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
14) Manevra testleri Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları bulunmamaktadır (There aren't any course notes).
Diğer Kaynaklar: Aykut Erol-Gemi Manevrası
Yücel Sügen, Kaptanın Kılavuzu

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Uygulama 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Matematik, fen bilimleri ile ilgili denizcilik sektöründe kullanılacak konularda yeterli bilgi birikimi. 4
2) 2. Karmaşık problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 4
3) 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler.) 4
4) 4. Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
5) 5. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 3
6) 6. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi 3
7) 7. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 3
8) 8. Mesleki etik ve sorumluluk bilinci. 3
9) 9. Proje yönetimi ile risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. 3
10) 10. Denizcilik sektöründeki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi ve çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3
11) 11. Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ve STCW 78 düzenlemelerini ve kurallarını anlayabilme ve uygulayabilme becerisi. 4
12) 12. Ticaret gemilerinde gemi yönetimi ve elleçleme konularında hizmetler verebilme bilgisi ve becerisi. 4