DEU1004 Seyir IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DENİZ ULAŞTIRMA VE İŞLETME (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DEU1004 Seyir II Bahar 1 4 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Opsiyonel program bileşenleri bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere denizde güvenli seyir için harita ve pusula kullamayı öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başaran öğrenciler;
1. Seyirle ilgili gerekli Harita ve Notik Neşriyatı seçebilir,
2. Bu harita ve notik neşriyatın güncelliğini kontrol edebilir, gerekli düzeltmeleri yapabilir,
3. Manyetik ve Cayro Pusula gibi seyir yardımcılarını kullanabilir
4. Gerekli raporlamaları yapabilir.

Dersin İçeriği

MEVKİ BELİRTME, SEYİR ALETLERİ VE KULLANIMI, HARİTA KULLANIMI, MANYETİK PUSULA, CAYRO PUSULA, UYGULAMALAR

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) MEVKİ BELİRTME USULLERİ, SEYİR ALETLERİ VE KULLANIMI Coğrafi koordinatlara göre, Belirli bir mevkiye göre, Pergel, Paralel kullanımı Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
2) HARİTAKULLANIMI Bir deniz haritasının yapısı, harita kitabesinin okunması, Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
3) HARİTAKATALOGLARI - Türk Deniz Harita Kataloğu - ABD Deniz Harita Kataloğu - Admiralty Deniz Harita Kataloğu Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
4) HARİTADÜZELTMELERİ - Çeşitleri, Yapılışları,Denizcilere ilanlar sistemi Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
5) MANYETİK PUSULA - Manyetik Pusulanın günümüzdeki önemi - Yön belirleme aletleri hakkında genel bilgi - Manyetik Pusulanın çalışma prensibi - Manyetizma kavramının ve yerin manyetizmasının açıklanması - Mıknatıslar hakkında teknik bilgi verilmesi - Gemide kullanılan manyetik pusula çeşitleri, - Pusulalar ile birlikte kullanılan aletlerin tanıtılması, Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
6) MANYETİK PUSULA (DEVAM) - Pusulanın kontrolu ve düzeltme gerekliliği - Geminin manyetik alanındaki değişiklikler ve nedenleri - Pusula düzetme esasları, Pusula düzeltme yöntemleri - Pusula tamir esasları CAYRO PUSULA - Atalet prensibi ve cayro pusuladaki uygulaması - Cayro Pusulanın güvenirliği - Cayro Pusulada enlem ve sürat düzeltmeleri - Cayro Pusulanın kontrolu Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
7) CAYRO PUSULA - Atalet prensibi ve cayro pusuladaki uygulaması - Cayro Pusulanın güvenirliği - Cayro Pusulada enlem ve sürat düzeltmeleri - Cayro Pusulanın kontrolu Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
8) GEMİ RAPORLAMA SİSTEMLERİ - Gemi Raporlama sisteminin amacı - Gemi Raporlama Sistemi ile ilgili ulusal ve Uluslar arası mevzuat - Türk Boğazlarında kullanılan Raporlama Sistemi Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
9) GEMİ RAPORLAMA SİSTEMLERİ (DEVAM) - Dünya denizlerinde mevcut Raporlama Sistemlerinin ve uygulamalarının tanıtımı Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
10) HARİTA UYGULAMALARI - Gemi mevkiini belirleme yöntemleri Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
11) HARİTA UYGULAMALARI - Harita üzerinde rota ve sürat belirleme, akıntı ve rüzgar etkisinin belirlenmesi ve buna bağlı düzeltmelerin yapılması Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
12) HARİTA UYGULAMALARI - Seyir Planlaması Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
13) HARİTA UYGULAMALARI - Seyir Planlaması için dersane ödevi yapılması Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.
14) DÖNEM İÇİNDEKİ TEORİK KONULARIN GENEL TEKRARI Ders haftasında işlenecek konu ile ilgili ön hazırlık için yapılacak çalışmalar; bir önceki haftadan öğrencilerle paylaşılacaktır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları bulunmamaktadır (There aren't any course notes).
Diğer Kaynaklar: [1] Yağız, F. 1998; Seyir I, Tuzla, İstanbul.
[2] Yağız, F. 2000; Seyir II, Tuzla, İstanbul.
[3] Tunçer, G. 1998; Seyir I, İTÜ Denizcilik Fakültesi Ders Notları.
[4] Tunçer, G. 1998; Seyir II, İTÜ Denizcilik Fakültesi Ders Notları.
[5] Belirdi, N., 1998; Elektronik Seyir, Cilt II, İTÜ Denizcilik Fakültesi, İstanbul.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Uygulama 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 2
Toplam İş Yükü 101

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Matematik, fen bilimleri ile ilgili denizcilik sektöründe kullanılacak konularda yeterli bilgi birikimi. 4
2) 2. Karmaşık problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 4
3) 3. Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi öğeleri içerirler.) 4
4) 4. Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
5) 5. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 3
6) 6. Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi 3
7) 7. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi 4
8) 8. Mesleki etik ve sorumluluk bilinci. 4
9) 9. Proje yönetimi ile risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. 3
10) 10. Denizcilik sektöründeki uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi ve çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3
11) 11. Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ve STCW 78 düzenlemelerini ve kurallarını anlayabilme ve uygulayabilme becerisi. 4
12) 12. Ticaret gemilerinde gemi yönetimi ve elleçleme konularında hizmetler verebilme bilgisi ve becerisi. 1