IF2222 Corporate Finance IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IF2222 Kurumsal Finans II Bahar
Güz
3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ÜMİT EROL
Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK
Opsiyonel Program Bileşenleri: MEvcut değil
Dersin Amacı: Bu dersin amacı finansal yönetimin temel kavramlarını öğretmektir. Ders temel olarak (1) sermaye bütçelesi, (2)firmanın kar payı ve sermaye yapısı politikaları, (3) risk yönetiminin temel kavramları, (4) finansal riski azaltmak için türev ürünlerinin nasıl kullanılacağı, (5) firma birleşmeleri, tipleri ve birleşme analizi,
(6)hybirdlerin yatırımcı ve piyasaya sunanlar açısında avantaj ve dezavantajları, kullanımlarının uygun olduğu dönemlerin belirlenmesi gibi konulara odaklanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Firmanın yatırım imkanlarının incelenmesi için sermaye bütçelemesi tekniklerinin anlaşılması
II. Firmanın sermaye maliyetinin hesaplanması
III. Kar payı politikasının hisse senedi fiyatına etkilerinin öğrenilmesi
IV. Borç sermaye oranın firma değeri üzerine etkilerinin bilinmesi
V. İşletim riski ile finansal risk arasındaki farkın anlaşılması
VI. Riske karşı korunmakta türev piyasası ürünlerin nasıl kullanılacağının öğrenilmesi
VII. Finansal kiralamanın nedenlerinin anlaşılması
VIII. Finansal analiz tekniklerin gerçek hayatta uygulanması
IX. Finansal yönetim hakkında temel bilgilere sahip olmak

Dersin İçeriği

Sermaye bütçelemesi, sermaye maliyeti, Finansal kiralama, Finansal analiz teknikleri, Finansal yönetim

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansal yönetimin temel kavramları Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
2) Finansal çevre: Piyasalar, kurumlar ve faiz oranı Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
3) Finansal çevre: Piyasalar, kurumlar ve faiz oranı Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
4) Sermaye maliyeti Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
5) Sermaye bütçelemesinde diğer konular Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
6) Tekrar Vize için çalışılması
7) Sermaye yapısı ve kaldıraç Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
8) Hissedarlara dağıtılanlar: Kar payı ve hisse senetlerinin yeniden alınması Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
9) Hissedarlara dağıtılanlar: Kar payı ve hisse senetlerinin yeniden alınması Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
10) Türev ürünleri ve risk yönetimi Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
11) Birleşmeler ve ele geçirmeler Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
12) Tekrar Sınav için çalışılması
13) İmtiyazlı hisse senetleri, finansal kiralama, varantlar ve hisse senedine dönüştürülebilen hisse senetleri Dersin kitabından ilgili bölümün okunması
14) İmtiyazlı hisse senetleri, finansal kiralama, varantlar ve hisse senedine dönüştürülebilen hisse senetleri Dersin kitabından ilgili bölümün okunması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Textbook / Required Material
Brigham, Eugene F. and Joel F. Houston. Fundamentals of Financial Management, Thomson, South-Western, 10th Edition, 2004
Diğer Kaynaklar: Mevcut değil.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ara Sınavlar 2 15 30
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 107

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.