İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF2222 | Kurumsal Finans II | Güz | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÜMİT EROL Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | MEvcut değil |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı finansal yönetimin temel kavramlarını öğretmektir. Ders temel olarak (1) sermaye bütçelesi, (2)firmanın kar payı ve sermaye yapısı politikaları, (3) risk yönetiminin temel kavramları, (4) finansal riski azaltmak için türev ürünlerinin nasıl kullanılacağı, (5) firma birleşmeleri, tipleri ve birleşme analizi, (6)hybirdlerin yatırımcı ve piyasaya sunanlar açısında avantaj ve dezavantajları, kullanımlarının uygun olduğu dönemlerin belirlenmesi gibi konulara odaklanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Firmanın yatırım imkanlarının incelenmesi için sermaye bütçelemesi tekniklerinin anlaşılması II. Firmanın sermaye maliyetinin hesaplanması III. Kar payı politikasının hisse senedi fiyatına etkilerinin öğrenilmesi IV. Borç sermaye oranın firma değeri üzerine etkilerinin bilinmesi V. İşletim riski ile finansal risk arasındaki farkın anlaşılması VI. Riske karşı korunmakta türev piyasası ürünlerin nasıl kullanılacağının öğrenilmesi VII. Finansal kiralamanın nedenlerinin anlaşılması VIII. Finansal analiz tekniklerin gerçek hayatta uygulanması IX. Finansal yönetim hakkında temel bilgilere sahip olmak |
Sermaye bütçelemesi, sermaye maliyeti, Finansal kiralama, Finansal analiz teknikleri, Finansal yönetim |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansal yönetimin temel kavramları | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
2) | Finansal çevre: Piyasalar, kurumlar ve faiz oranı | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
3) | Finansal çevre: Piyasalar, kurumlar ve faiz oranı | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
4) | Sermaye maliyeti | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
5) | Sermaye bütçelemesinde diğer konular | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
6) | Tekrar | Vize için çalışılması |
7) | Sermaye yapısı ve kaldıraç | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
8) | Hissedarlara dağıtılanlar: Kar payı ve hisse senetlerinin yeniden alınması | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
9) | Hissedarlara dağıtılanlar: Kar payı ve hisse senetlerinin yeniden alınması | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
10) | Türev ürünleri ve risk yönetimi | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
11) | Birleşmeler ve ele geçirmeler | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
12) | Tekrar | Sınav için çalışılması |
13) | İmtiyazlı hisse senetleri, finansal kiralama, varantlar ve hisse senedine dönüştürülebilen hisse senetleri | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
14) | İmtiyazlı hisse senetleri, finansal kiralama, varantlar ve hisse senedine dönüştürülebilen hisse senetleri | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook / Required Material Brigham, Eugene F. and Joel F. Houston. Fundamentals of Financial Management, Thomson, South-Western, 10th Edition, 2004 |
Diğer Kaynaklar: | Mevcut değil. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 107 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 3 |