MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF2222 | Kurumsal Finans II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÜMİT EROL Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | MEvcut değil |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı finansal yönetimin temel kavramlarını öğretmektir. Ders temel olarak (1) sermaye bütçelesi, (2)firmanın kar payı ve sermaye yapısı politikaları, (3) risk yönetiminin temel kavramları, (4) finansal riski azaltmak için türev ürünlerinin nasıl kullanılacağı, (5) firma birleşmeleri, tipleri ve birleşme analizi, (6)hybirdlerin yatırımcı ve piyasaya sunanlar açısında avantaj ve dezavantajları, kullanımlarının uygun olduğu dönemlerin belirlenmesi gibi konulara odaklanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Firmanın yatırım imkanlarının incelenmesi için sermaye bütçelemesi tekniklerinin anlaşılması II. Firmanın sermaye maliyetinin hesaplanması III. Kar payı politikasının hisse senedi fiyatına etkilerinin öğrenilmesi IV. Borç sermaye oranın firma değeri üzerine etkilerinin bilinmesi V. İşletim riski ile finansal risk arasındaki farkın anlaşılması VI. Riske karşı korunmakta türev piyasası ürünlerin nasıl kullanılacağının öğrenilmesi VII. Finansal kiralamanın nedenlerinin anlaşılması VIII. Finansal analiz tekniklerin gerçek hayatta uygulanması IX. Finansal yönetim hakkında temel bilgilere sahip olmak |
Sermaye bütçelemesi, sermaye maliyeti, Finansal kiralama, Finansal analiz teknikleri, Finansal yönetim |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansal yönetimin temel kavramları | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
2) | Finansal çevre: Piyasalar, kurumlar ve faiz oranı | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
3) | Finansal çevre: Piyasalar, kurumlar ve faiz oranı | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
4) | Sermaye maliyeti | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
5) | Sermaye bütçelemesinde diğer konular | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
6) | Tekrar | Vize için çalışılması |
7) | Sermaye yapısı ve kaldıraç | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
8) | Hissedarlara dağıtılanlar: Kar payı ve hisse senetlerinin yeniden alınması | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
9) | Hissedarlara dağıtılanlar: Kar payı ve hisse senetlerinin yeniden alınması | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
10) | Türev ürünleri ve risk yönetimi | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
11) | Birleşmeler ve ele geçirmeler | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
12) | Tekrar | Sınav için çalışılması |
13) | İmtiyazlı hisse senetleri, finansal kiralama, varantlar ve hisse senedine dönüştürülebilen hisse senetleri | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
14) | İmtiyazlı hisse senetleri, finansal kiralama, varantlar ve hisse senedine dönüştürülebilen hisse senetleri | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook / Required Material Brigham, Eugene F. and Joel F. Houston. Fundamentals of Financial Management, Thomson, South-Western, 10th Edition, 2004 |
Diğer Kaynaklar: | Mevcut değil. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 107 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |