LSK2016 Ulaştırma EkonomisiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LSK2016 Ulaştırma Ekonomisi Güz 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Opsiyonel program bileşenleri bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Ulaştırma ekonomisinin yapı taşları, piyasa oyuncuları ve piyasa koşulları ve işleyiş tarzı açıklanarak; ulaştırma ekonomisine ilişkin kavramların öneminin kavranması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Ulaştırma ekonomisinin temel yapı taşlarını açıklar.
2. Karayolu ulaştırma piyasasında denge oluşumunu kavrar.
3. Havayolu ulaştırma piyasasında denge oluşumunu kavrar.
4. Demiryolu ulaştırma piyasasında denge oluşumunu anlar.
5. Denizyolu ulaştırma piyasasında denge oluşumunu açıklar.
6. Sürdürülebilir ulaştırma politikaları geliştirmenin önemini bilir.

Dersin İçeriği

Ulaştırma piyasası özellikleri, Piyasa talebi, Talep ve arz esnekliği, Fiyatlandırma politikası, Ulaştırma sektöründe dağıtım ve planlama,Ekonomik değerleme teknikleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) •Ulaştırmanın tanımı •Ulaştırma sistemlerini belirleyen unsurlar •Ulaştırma politikaları ulaştırmanın fonksiyonları •Ulaştırma sektörünün ve piyasasının özellikleri Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
2) Ulaştırma sektöründe arz - talep, piyasa dengesi ve piyasa koşulları Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
3) Ulatırma sektörü maliyet yapısı ve fiyatlandırma politikası Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
4) Denizyolu taşımacılığı maliyet yapısı ve taşıma fiyatı Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
5) Demiryolu taşımacılığı maliyet yapısı ve taşıma fiyatı Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
6) Karayolu taşımacılığı maliyet yapısı ve taşıma fiyatı Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
7) Havayolu taşımacılığı maliyet yapısı ve taşıma fiyatı Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir
8) Ulaştırma sektöründe talebin, gelirin ve harcamaların tahmini Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
9) Ulaştırma sektöründe ekonomik değerleme teknikleri Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
10) Ulaştırma sektöründe kamu ve özel sektör yatırımları Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
11) Sürdürülebilir ulaştırma politikaları Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
12) Yöneylem Araştırması: Ulaştırma problemleri ve atama modelleri Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
13) Yöneylem Araştırması: Ulaştırma problemleri ve atama modelleri Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
14) Yöneylem Araştırması: Ulaştırma problemleri ve atama modelleri Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları bulunmamaktadır (There aren't any course notes).
Diğer Kaynaklar: Cem Saatçioğlu "Ulaştırma Ekonomisi Teori ve Politika" Gazi Kitabevi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Ödev 6 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 6 5 30
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. 3
2) Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. 4
3) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. 5
4) Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. 3
5) Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. 4
6) Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. 4
7) Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. 3
8) Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. 5
9) Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. 4
10) Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. 5
11) Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. 4