LSK2016 Ulaştırma EkonomisiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LSK2016 Ulaştırma Ekonomisi Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Opsiyonel program bileşenleri bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Ulaştırma ekonomisinin yapı taşları, piyasa oyuncuları ve piyasa koşulları ve işleyiş tarzı açıklanarak; ulaştırma ekonomisine ilişkin kavramların öneminin kavranması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Ulaştırma ekonomisinin temel yapı taşlarını açıklar.
2. Karayolu ulaştırma piyasasında denge oluşumunu kavrar.
3. Havayolu ulaştırma piyasasında denge oluşumunu kavrar.
4. Demiryolu ulaştırma piyasasında denge oluşumunu anlar.
5. Denizyolu ulaştırma piyasasında denge oluşumunu açıklar.
6. Sürdürülebilir ulaştırma politikaları geliştirmenin önemini bilir.

Dersin İçeriği

Ulaştırma piyasası özellikleri, Piyasa talebi, Talep ve arz esnekliği, Fiyatlandırma politikası, Ulaştırma sektöründe dağıtım ve planlama,Ekonomik değerleme teknikleri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) •Ulaştırmanın tanımı •Ulaştırma sistemlerini belirleyen unsurlar •Ulaştırma politikaları ulaştırmanın fonksiyonları •Ulaştırma sektörünün ve piyasasının özellikleri Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
2) Ulaştırma sektöründe arz - talep, piyasa dengesi ve piyasa koşulları Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
3) Ulatırma sektörü maliyet yapısı ve fiyatlandırma politikası Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
4) Denizyolu taşımacılığı maliyet yapısı ve taşıma fiyatı Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
5) Demiryolu taşımacılığı maliyet yapısı ve taşıma fiyatı Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
6) Karayolu taşımacılığı maliyet yapısı ve taşıma fiyatı Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
7) Havayolu taşımacılığı maliyet yapısı ve taşıma fiyatı Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir
8) Ulaştırma sektöründe talebin, gelirin ve harcamaların tahmini Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
9) Ulaştırma sektöründe ekonomik değerleme teknikleri Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
10) Ulaştırma sektöründe kamu ve özel sektör yatırımları Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
11) Sürdürülebilir ulaştırma politikaları Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
12) Yöneylem Araştırması: Ulaştırma problemleri ve atama modelleri Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
13) Yöneylem Araştırması: Ulaştırma problemleri ve atama modelleri Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.
14) Yöneylem Araştırması: Ulaştırma problemleri ve atama modelleri Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları bulunmamaktadır (There aren't any course notes).
Diğer Kaynaklar: Cem Saatçioğlu "Ulaştırma Ekonomisi Teori ve Politika" Gazi Kitabevi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Ödev 6 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 6 5 30
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 103

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.