DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LSK2008 | Konteyner Sistemleri ve İşletmeciliği | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Opsiyonel program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Konteyner terminal sistemi bileşenlerini, terminal operasyonlarını ve operasyon planlama süreçlerini öğretmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Konteyner taşımacılığı ile ilgili kavramları ve konteyner taşımacığının gelişimini bilir. -Konteyner terminallerindeki elleçleme araçlarını ve sistemlerini kavrar. -Uzun-orta-kısa dönemli planlanmayı öğrenir. -Gemi operasyonları, saha operasyonları, hinterland operasyonlarını öğrenir. -Operasyon planlama süreçlerini bilir. -Operasyonel planlama ve iş akış süreçlerini analiz eder. -Konteyner elleçleme verimliliğini etkileyen faktörleri bilir. -Konteyner terminal lojistiğini tanımlar. -Konteyner terminallerinde operasyonların planlanmasında karşılaşılan problemleri analiz eder. -Operasyonların planlanmasında kullanılan optimizasyon tekniklerini bilir ve uygular. |
Denizyolu taşımacılığı ve Konteyner taşımacılığı ile ilgili kavramlar Konteyner taşımacılığının gelişimi ve konteyner taşımacılığında yeni trendler Intermodal taşımacılık sistemi ve bu sistemde konteyner terminallerinin fonksiyonu |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Denizyolu taşımacılığı ve Konteyner taşımacılığı ile ilgili kavramlar | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
2) | Konteyner taşımacılığının gelişimi ve konteyner taşımacılığında yeni trendler | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
3) | Intermodal taşımacılık sistemi ve bu sistemde konteyner terminallerinin fonksiyonu | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
4) | Konteyner terminal sistemi ve alt sistemleri, terminalde kullanılan elleçleme araçları ve elleçleme sistemleri | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
5) | Konteyner terminal sistemi ve alt sistemleri, terminalde kullanılan elleçleme araçları ve elleçleme sistemleri | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
6) | Konteyner terminal operasyonları; gemi operasyonları, saha operasyonları, hinterland operasyonları | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
7) | Konteyner terminal operasyonları; gemi operasyonları, saha operasyonları, hinterland operasyonları | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir |
8) | Konteyner terminal operasyonları; gemi operasyonları, saha operasyonları, hinterland operasyonları | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir |
9) | Konteyner terminal operasyonları; gemi operasyonları, saha operasyonları, hinterland operasyonları | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
10) | Konteyner terminallerinde uzun-orta-kısa dönemli operasyon planlanması ve karşılaşılan problemler | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
11) | Konteyner terminallerinde uzun-orta-kısa dönemli operasyon planlanması ve karşılaşılan problemler | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
12) | Terminal operasyonlarının planlanmasında kullanılan metotlar ve optimizasyon teknikleri | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
13) | Terminal operasyonlarının planlanmasında kullanılan metotlar ve optimizasyon teknikleri | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
14) | Liman güvenlik operasyonları | Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları bulunmamaktadır (There aren't any course notes). |
Diğer Kaynaklar: | -Murat ERDAL, Konteyner Deniz ve Liman İşletmeciliği - Edt. Langevin, A., Riopel, D., Logistics Systems: Design and Optimization - Edt. Günther, Hans-Otto; Kim, Kap Hwan, Container Terminals and Automated Transport Systems -Lowe, D., Intermodal Freight Transport |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Ödev | 4 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 103 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |