Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Havayolu Taşımacılığına Genel Yapısı ve Genel Tanımlar |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
2) |
Havayolu Taşımacılık Sektörü,Sektörü düzenleyici ve denetleyici kurum ve kuruluşlar, kamunun ve özel sektörün havayolu taşımacılığındaki rolü |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
3) |
Havayolu işletmelerinde organizasyon yapısı, Fonksiyonel yönetim yapısı, departmanların görev ve sorumlulukları ve departmanlar arasında koordinasyon, iş bölümü ve uzmanlaşma |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
4) |
Sivil Havayolu Taşımacılığının Tarihsel Gelişimi ve Deregülasyon |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
5) |
Havayolu Taşımacılığında Büyüme ve İttifaklar, Avrupa Birliği içinde Havayolu ulaştırmasında yaşanan gelişmeler, özel havayolu işletmelerinde birleşme ve yeniden yapılanma |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
6) |
Havacılık Sektöründe Özelleştirme Uygulamaları |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
7) |
Havayolu taşımacılığı sektöründe yatırım işlemleri |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
8) |
Havayolu taşımacılığında finansman |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
9) |
Havayolu Taşımacılığında Tarife Planlama, yolcu ve yük taşımacılığında havayolu taşıma ücretinin belirlenmesi, düzenli seferler ve güzergah planlama |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
10) |
Pazarlama ve Rezervasyon, havayolu taşımacılığında hizmet pazarlaması, elektronik hizmetler (e-bilet, e-rezervasyon), müşteri ilişkileri yönetimi, müşteri memnuniyeti için yapılması gerekenler |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
11) |
Havayolu taşımacılığında filo planlaması, filo yönetimi, uçak yatırımları, yatırımlar için gerekli finansman, öz kaynaklarla finansman yöntemleri, yabancı kaynaklarla finansman yöntemleri |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
12) |
İnsan kaynakları uygulamaları ve operasyon kontrolü, insan kaynakları departmanının görev ve sorumlulukları, çalışan motivasyonu, işletme kültürünün, operasyon sürecinin koordinasyonu |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
13) |
Özellikli Yüklerin Havayolu ile Taşınması, Tehlikeli maddeler, ilaçlar, taze çiçek, canlı hayvan taşımacılığı, süreli yayınlar taşımacılığı |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
14) |
Türk sivil havacılık sektörü analizi ve gelişmeler |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|