Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Havayolu Taşımacılığına Genel Yapısı ve Genel Tanımlar |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
2) |
Havayolu Taşımacılık Sektörü,Sektörü düzenleyici ve denetleyici kurum ve kuruluşlar, kamunun ve özel sektörün havayolu taşımacılığındaki rolü |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
3) |
Havayolu işletmelerinde organizasyon yapısı, Fonksiyonel yönetim yapısı, departmanların görev ve sorumlulukları ve departmanlar arasında koordinasyon, iş bölümü ve uzmanlaşma |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
4) |
Sivil Havayolu Taşımacılığının Tarihsel Gelişimi ve Deregülasyon |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
5) |
Havayolu Taşımacılığında Büyüme ve İttifaklar, Avrupa Birliği içinde Havayolu ulaştırmasında yaşanan gelişmeler, özel havayolu işletmelerinde birleşme ve yeniden yapılanma |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
6) |
Havacılık Sektöründe Özelleştirme Uygulamaları |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
7) |
Havayolu taşımacılığı sektöründe yatırım işlemleri |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
8) |
Havayolu taşımacılığında finansman |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
9) |
Havayolu Taşımacılığında Tarife Planlama, yolcu ve yük taşımacılığında havayolu taşıma ücretinin belirlenmesi, düzenli seferler ve güzergah planlama |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
10) |
Pazarlama ve Rezervasyon, havayolu taşımacılığında hizmet pazarlaması, elektronik hizmetler (e-bilet, e-rezervasyon), müşteri ilişkileri yönetimi, müşteri memnuniyeti için yapılması gerekenler |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
11) |
Havayolu taşımacılığında filo planlaması, filo yönetimi, uçak yatırımları, yatırımlar için gerekli finansman, öz kaynaklarla finansman yöntemleri, yabancı kaynaklarla finansman yöntemleri |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
12) |
İnsan kaynakları uygulamaları ve operasyon kontrolü, insan kaynakları departmanının görev ve sorumlulukları, çalışan motivasyonu, işletme kültürünün, operasyon sürecinin koordinasyonu |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
13) |
Özellikli Yüklerin Havayolu ile Taşınması, Tehlikeli maddeler, ilaçlar, taze çiçek, canlı hayvan taşımacılığı, süreli yayınlar taşımacılığı |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
14) |
Türk sivil havacılık sektörü analizi ve gelişmeler |
Öğrenciler öğretim görevlisinin tarafından bir hafta öncesinden gelecek hafta konularına ön hazırlık yapmak için yönlendirileceklerdir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
|
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
|
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
|
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
|
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
|
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
|
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
|
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
|
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
|
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
|
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
|
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
|