MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DIS2003 | Uluslararası İktisat | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu dersin opsiyonel program bileşeni yoktur. |
Dersin Amacı: | Dış ticaret programı öğrencilerine, uluslararası ticaret teorileri ile ilgili bilgiler vermek ve iktisadi politikaların etkilerini, döviz işlemleri, sermaye akımları ve ödemeler bilançosuna yönelik kavramlar ile ekonomik sonuçlarını analiz etme becerisi kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Ülkeler arasında neden ticaret yapıldığı, dış ticaret bileşeninin ne olacağı ve dış ticaretin hangi fiyatlardan yapılacağı sorularına yanıt verir. 2.Dış ticaret politikaları, amaçları ve araçlarını tanır. 3.Döviz piyasası ile ilgili teorik bilgiye sahip olur. 4.Döviz kurlarının oluşumunu analiz edebilir. 5.Ödemeler bilançosunun ana hesapları ile ilgili bilgi sahibi olur. 6.Ödemeler bilançosu dengesizliklerinin nedenlerini analiz edebilir. 7.Ödemeler bilançosu açıklarını önlemeye yönelik politikaları analiz edebilir. 8.Ödemeler bilançosunun denkleşmesi hakkında bilgi sahibidir. 9.Uluslararası sermaye akımları hakkında bilgi sahibi olur. 10.Uluslararası para ve sermaye piyasası hakkında teorik bilgiye sahiptir. |
Ders kapsamına; dış ticaret işlemleri, üretim faktörlerinin politikaları, dış ekonomik ilişkilerin kalkınma üzerindeki etkileri, uluslararası ekonomik birleşmeler ve dünya para sistemi gibi konular girmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uluslararası ticaret teorisi analizleri: Karşılaştırmalı Üstünlük Teorisi | Yok |
2) | Uluslararası ticaret teorisi: Arz ve talep faktörleri ile analiz | Önceki konuların tekrarı |
3) | Faktör donatımı (Heckscher-Ohlin) teorisi | Önceki konuların tekrarı |
4) | Dış ticaret politikası | Önceki konuların tekrarı |
5) | Gümrük tarifeleri | Önceki konuların tekrarı |
6) | Tarife dışı ticaret politikası araçları | Önceki konuların tekrarı |
7) | Dünya ticaretinin serbestleştirilmesi | Önceki konuların tekrarı |
8) | Küreselleşme ve ekonomik birleşmeler | Önceki konuların tekrarı |
9) | Avrupa Birliği | Önceki konuların tekrarı |
10) | Döviz piyasası analizleri | Önceki konuların tekrarı |
11) | Dış ödemeler bilançosu | Önceki konuların tekrarı |
12) | Ödemeler bilançosunun denkleşmesi | Önceki konuların tekrarı |
13) | Uluslararası para sistemi | Önceki konuların tekrarı |
14) | Ekonomik kalkınma ve dış ticaret politikaları | Önceki konuların tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Halil SEYİDOĞLU (2009), Uluslar arası İktisat: Teori, Politika ve Uygulama, Güzem Can Yayınları, İSTANBUL |
Diğer Kaynaklar: | Bu derste başka kaynak kullanılmamaktadır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Sunum / Seminer | 11 | 1 | 11 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |