YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DIS2003 | Uluslararası İktisat | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu dersin opsiyonel program bileşeni yoktur. |
Dersin Amacı: | Dış ticaret programı öğrencilerine, uluslararası ticaret teorileri ile ilgili bilgiler vermek ve iktisadi politikaların etkilerini, döviz işlemleri, sermaye akımları ve ödemeler bilançosuna yönelik kavramlar ile ekonomik sonuçlarını analiz etme becerisi kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Ülkeler arasında neden ticaret yapıldığı, dış ticaret bileşeninin ne olacağı ve dış ticaretin hangi fiyatlardan yapılacağı sorularına yanıt verir. 2.Dış ticaret politikaları, amaçları ve araçlarını tanır. 3.Döviz piyasası ile ilgili teorik bilgiye sahip olur. 4.Döviz kurlarının oluşumunu analiz edebilir. 5.Ödemeler bilançosunun ana hesapları ile ilgili bilgi sahibi olur. 6.Ödemeler bilançosu dengesizliklerinin nedenlerini analiz edebilir. 7.Ödemeler bilançosu açıklarını önlemeye yönelik politikaları analiz edebilir. 8.Ödemeler bilançosunun denkleşmesi hakkında bilgi sahibidir. 9.Uluslararası sermaye akımları hakkında bilgi sahibi olur. 10.Uluslararası para ve sermaye piyasası hakkında teorik bilgiye sahiptir. |
Ders kapsamına; dış ticaret işlemleri, üretim faktörlerinin politikaları, dış ekonomik ilişkilerin kalkınma üzerindeki etkileri, uluslararası ekonomik birleşmeler ve dünya para sistemi gibi konular girmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uluslararası ticaret teorisi analizleri: Karşılaştırmalı Üstünlük Teorisi | Yok |
2) | Uluslararası ticaret teorisi: Arz ve talep faktörleri ile analiz | Önceki konuların tekrarı |
3) | Faktör donatımı (Heckscher-Ohlin) teorisi | Önceki konuların tekrarı |
4) | Dış ticaret politikası | Önceki konuların tekrarı |
5) | Gümrük tarifeleri | Önceki konuların tekrarı |
6) | Tarife dışı ticaret politikası araçları | Önceki konuların tekrarı |
7) | Dünya ticaretinin serbestleştirilmesi | Önceki konuların tekrarı |
8) | Küreselleşme ve ekonomik birleşmeler | Önceki konuların tekrarı |
9) | Avrupa Birliği | Önceki konuların tekrarı |
10) | Döviz piyasası analizleri | Önceki konuların tekrarı |
11) | Dış ödemeler bilançosu | Önceki konuların tekrarı |
12) | Ödemeler bilançosunun denkleşmesi | Önceki konuların tekrarı |
13) | Uluslararası para sistemi | Önceki konuların tekrarı |
14) | Ekonomik kalkınma ve dış ticaret politikaları | Önceki konuların tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Halil SEYİDOĞLU (2009), Uluslar arası İktisat: Teori, Politika ve Uygulama, Güzem Can Yayınları, İSTANBUL |
Diğer Kaynaklar: | Bu derste başka kaynak kullanılmamaktadır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 4 | 48 |
Sunum / Seminer | 11 | 1 | 11 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
3) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
4) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
6) | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
7) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
8) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
12) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
14) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |