Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Uluslararası ticaret teorisi analizleri: Karşılaştırmalı Üstünlük Teorisi |
Yok |
2) |
Uluslararası ticaret teorisi: Arz ve talep faktörleri ile analiz |
Önceki konuların tekrarı |
3) |
Faktör donatımı (Heckscher-Ohlin) teorisi |
Önceki konuların tekrarı |
4) |
Dış ticaret politikası |
Önceki konuların tekrarı |
5) |
Gümrük tarifeleri |
Önceki konuların tekrarı |
6) |
Tarife dışı ticaret politikası araçları |
Önceki konuların tekrarı |
7) |
Dünya ticaretinin serbestleştirilmesi |
Önceki konuların tekrarı |
8) |
Küreselleşme ve ekonomik birleşmeler |
Önceki konuların tekrarı |
9) |
Avrupa Birliği |
Önceki konuların tekrarı |
10) |
Döviz piyasası analizleri |
Önceki konuların tekrarı |
11) |
Dış ödemeler bilançosu |
Önceki konuların tekrarı |
12) |
Ödemeler bilançosunun denkleşmesi |
Önceki konuların tekrarı |
13) |
Uluslararası para sistemi |
Önceki konuların tekrarı |
14) |
Ekonomik kalkınma ve dış ticaret politikaları |
Önceki konuların tekrarı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|