DIS2003 Uluslar arası İktisatBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
DIS2003 Uluslararası İktisat Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Dr. Öğr. Üyesi MEHMET SITKI SAYGILI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bu dersin opsiyonel program bileşeni yoktur.
Dersin Amacı: Dış ticaret programı öğrencilerine, uluslararası ticaret teorileri ile ilgili bilgiler vermek ve iktisadi politikaların etkilerini, döviz işlemleri, sermaye akımları ve ödemeler bilançosuna yönelik kavramlar ile ekonomik sonuçlarını analiz etme becerisi kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Ülkeler arasında neden ticaret yapıldığı, dış ticaret bileşeninin ne olacağı ve dış ticaretin hangi fiyatlardan yapılacağı sorularına yanıt verir.
2.Dış ticaret politikaları, amaçları ve araçlarını tanır.
3.Döviz piyasası ile ilgili teorik bilgiye sahip olur.
4.Döviz kurlarının oluşumunu analiz edebilir.
5.Ödemeler bilançosunun ana hesapları ile ilgili bilgi sahibi olur.
6.Ödemeler bilançosu dengesizliklerinin nedenlerini analiz edebilir.
7.Ödemeler bilançosu açıklarını önlemeye yönelik politikaları analiz edebilir.
8.Ödemeler bilançosunun denkleşmesi hakkında bilgi sahibidir.
9.Uluslararası sermaye akımları hakkında bilgi sahibi olur.
10.Uluslararası para ve sermaye piyasası hakkında teorik bilgiye sahiptir.

Dersin İçeriği

Ders kapsamına; dış ticaret işlemleri, üretim faktörlerinin politikaları, dış ekonomik ilişkilerin kalkınma üzerindeki etkileri, uluslararası ekonomik birleşmeler ve dünya para sistemi gibi konular girmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uluslararası ticaret teorisi analizleri: Karşılaştırmalı Üstünlük Teorisi Yok
2) Uluslararası ticaret teorisi: Arz ve talep faktörleri ile analiz Önceki konuların tekrarı
3) Faktör donatımı (Heckscher-Ohlin) teorisi Önceki konuların tekrarı
4) Dış ticaret politikası Önceki konuların tekrarı
5) Gümrük tarifeleri Önceki konuların tekrarı
6) Tarife dışı ticaret politikası araçları Önceki konuların tekrarı
7) Dünya ticaretinin serbestleştirilmesi Önceki konuların tekrarı
8) Küreselleşme ve ekonomik birleşmeler Önceki konuların tekrarı
9) Avrupa Birliği Önceki konuların tekrarı
10) Döviz piyasası analizleri Önceki konuların tekrarı
11) Dış ödemeler bilançosu Önceki konuların tekrarı
12) Ödemeler bilançosunun denkleşmesi Önceki konuların tekrarı
13) Uluslararası para sistemi Önceki konuların tekrarı
14) Ekonomik kalkınma ve dış ticaret politikaları Önceki konuların tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Halil SEYİDOĞLU (2009), Uluslar arası İktisat: Teori, Politika ve Uygulama, Güzem Can Yayınları, İSTANBUL
Diğer Kaynaklar: Bu derste başka kaynak kullanılmamaktadır.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 4 48
Sunum / Seminer 11 1 11
Ödevler 2 5 10
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek