Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Finansal Piyasalar;
-Para Piyasası
-Sermaye Piyasası
-Türkiye'de Finansal Piyasalar |
Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
|
2) |
Hisse Senedi Işlemleri |
Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
|
3) |
Tahvil Işlemleri |
Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
|
4) |
Vadeli Işlem Piyasalar |
Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
|
5) |
Forward Işlemleri;
-Forward İşlem Çeşitleri
-Forward Sözleşmelerinin Riski
-Forward Faiz Oranı Anlaşması |
Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
|
6) |
Opsiyon Piyasası İşlemler;
- Alım-satım Opsiyonları
- Opsiyonların Kullanım Alanları
- Konusuna Göre Opsiyon Türleri
- Vadelerine Göre Opsiyon Türleri |
Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
|
7) |
Örnek Uygulamalar |
|
8) |
Futures;
- Futures Sözleşmelerinin Özellikleri
- Futures İşlemlerinde Teminat Kullanma
- Futures Fiyatlar |
Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
|
9) |
Swap Işlemleri;
- Swap Piyasaları ve Kullanım Alanları
- Swap Sözleşme Türleri |
Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
|
10) |
Diğer Menkul Kıymet Çeşitleri-1 |
Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
|
11) |
Diğer Menkul Kıymet Çeşitleri-2 |
Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
|
12) |
Diğer Menkul Kıymet Çeşitleri-3 |
Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
|
13) |
Altın ve Döviz piyasaları |
Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
|
14) |
Yatırım Araçlarının Etkileşimleri |
Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
|
Ders Notları / Kitaplar: |
KORKMAZ, T., CEYLAN, Ali, Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, Bursa.
CEYLAN, Ali(2004), İşletmelerde Finansal Yönetim, Ekin Kitap Evi, Bursa. |
Diğer Kaynaklar: |
Aksoy,Ahmet , Tanrıöven,Cihan, Sermaye Piyasası Yatırım Araçları ve Analizi,Seçkin Yayıncılık. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|