BVS2016 Finansal Yatırım AraçlarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BVS2016 Finansal Yatırım Araçları Güz
Bahar
1 2 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. CEM KARTAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Finansal piyasaları ve finansal araçları tanır. Para ve Sermaye piyasasının araçlarını karşılaştırır.
Dersin Amacı: Öğrencinin finansal yatırım araçlarını tanıması, SPK değerleme yöntemlerini öğrenmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Finansal piyasaları ve finansal araçları tanır.
2. Para ve Sermaye piyasasının araçlarını karşılaştırır.
3. Para ve Sermaye Piyasası ile İlgili mevzuatı takip eder.
4. Finansal kurumları ve faaliyetlerini tanımlayabilir
5. Finansal piyasalarda yaşanan gelişmeler ve bunların etkilerini kavrar.
6. Para ve sermaye piyasası araçlarını etkin kullanır.
7. Faiz kavramı, risk-getiri kavramı ve hesaplanması konularını kavrar.
8. Mesleğin gerektirdiği etik değerlere uygun hareket etme kazanımlarına sahip olur.

Dersin İçeriği

Finansal Piyasalar, Hisse Senedi Işlemleri, Tahvil İşlemleri, Vadeli İşlem Piyasalar, Forward İşlemleri, Opsiyon Piyasası Işlemler, Uygulamalar, Futures, Swap Işlemleri, Diğer Menkul Kıymet Çeşitleri, Diğer Menkul Kıymet Çeşitleri, Yatırım Araçlarının Etkileşimleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansal Piyasalar; -Para Piyasası -Sermaye Piyasası -Türkiye'de Finansal Piyasalar Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
2) Hisse Senedi Işlemleri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
3) Tahvil Işlemleri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
4) Vadeli Işlem Piyasalar Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
5) Forward Işlemleri; -Forward İşlem Çeşitleri -Forward Sözleşmelerinin Riski -Forward Faiz Oranı Anlaşması Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
6) Opsiyon Piyasası İşlemler; - Alım-satım Opsiyonları - Opsiyonların Kullanım Alanları - Konusuna Göre Opsiyon Türleri - Vadelerine Göre Opsiyon Türleri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
7) Örnek Uygulamalar
8) Futures; - Futures Sözleşmelerinin Özellikleri - Futures İşlemlerinde Teminat Kullanma - Futures Fiyatlar Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
9) Swap Işlemleri; - Swap Piyasaları ve Kullanım Alanları - Swap Sözleşme Türleri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
10) Diğer Menkul Kıymet Çeşitleri-1 Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
11) Diğer Menkul Kıymet Çeşitleri-2 Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
12) Diğer Menkul Kıymet Çeşitleri-3 Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
13) Altın ve Döviz piyasaları Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
14) Yatırım Araçlarının Etkileşimleri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: KORKMAZ, T., CEYLAN, Ali, Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, Bursa.
CEYLAN, Ali(2004), İşletmelerde Finansal Yönetim, Ekin Kitap Evi, Bursa.
Diğer Kaynaklar: Aksoy,Ahmet , Tanrıöven,Cihan, Sermaye Piyasası Yatırım Araçları ve Analizi,Seçkin Yayıncılık.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 30
Ödevler 12 50
Ara Sınavlar 1 2
Final 4 8
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.