BVS2016 Finansal Yatırım AraçlarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BVS2016 Finansal Yatırım Araçları Bahar 1 2 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. CEM KARTAL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Finansal piyasaları ve finansal araçları tanır. Para ve Sermaye piyasasının araçlarını karşılaştırır.
Dersin Amacı: Öğrencinin finansal yatırım araçlarını tanıması, SPK değerleme yöntemlerini öğrenmesi amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Finansal piyasaları ve finansal araçları tanır.
2. Para ve Sermaye piyasasının araçlarını karşılaştırır.
3. Para ve Sermaye Piyasası ile İlgili mevzuatı takip eder.
4. Finansal kurumları ve faaliyetlerini tanımlayabilir
5. Finansal piyasalarda yaşanan gelişmeler ve bunların etkilerini kavrar.
6. Para ve sermaye piyasası araçlarını etkin kullanır.
7. Faiz kavramı, risk-getiri kavramı ve hesaplanması konularını kavrar.
8. Mesleğin gerektirdiği etik değerlere uygun hareket etme kazanımlarına sahip olur.

Dersin İçeriği

Finansal Piyasalar, Hisse Senedi Işlemleri, Tahvil İşlemleri, Vadeli İşlem Piyasalar, Forward İşlemleri, Opsiyon Piyasası Işlemler, Uygulamalar, Futures, Swap Işlemleri, Diğer Menkul Kıymet Çeşitleri, Diğer Menkul Kıymet Çeşitleri, Yatırım Araçlarının Etkileşimleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Finansal Piyasalar; -Para Piyasası -Sermaye Piyasası -Türkiye'de Finansal Piyasalar Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
2) Hisse Senedi Işlemleri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
3) Tahvil Işlemleri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
4) Vadeli Işlem Piyasalar Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
5) Forward Işlemleri; -Forward İşlem Çeşitleri -Forward Sözleşmelerinin Riski -Forward Faiz Oranı Anlaşması Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
6) Opsiyon Piyasası İşlemler; - Alım-satım Opsiyonları - Opsiyonların Kullanım Alanları - Konusuna Göre Opsiyon Türleri - Vadelerine Göre Opsiyon Türleri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
7) Örnek Uygulamalar
8) Futures; - Futures Sözleşmelerinin Özellikleri - Futures İşlemlerinde Teminat Kullanma - Futures Fiyatlar Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
9) Swap Işlemleri; - Swap Piyasaları ve Kullanım Alanları - Swap Sözleşme Türleri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
10) Diğer Menkul Kıymet Çeşitleri-1 Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
11) Diğer Menkul Kıymet Çeşitleri-2 Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
12) Diğer Menkul Kıymet Çeşitleri-3 Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
13) Altın ve Döviz piyasaları Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
14) Yatırım Araçlarının Etkileşimleri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: KORKMAZ, T., CEYLAN, Ali, Sermaye Piyasası ve Menkul Değer Analizi, Ekin Kitabevi, Bursa.
CEYLAN, Ali(2004), İşletmelerde Finansal Yönetim, Ekin Kitap Evi, Bursa.
Diğer Kaynaklar: Aksoy,Ahmet , Tanrıöven,Cihan, Sermaye Piyasası Yatırım Araçları ve Analizi,Seçkin Yayıncılık.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 30
Ödevler 12 50
Ara Sınavlar 1 2
Final 4 8
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.