BVS2002 Bankacılık ve Sigortacılıkta Hizmet YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BVS2002 Bankacılık ve Sigortacılıkta Hizmet Yönetimi Bahar
Güz
1 2 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SERAP GÖKSU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bankacılık ve sigortacılık hizmetlerinin özelliklerini açıklar
Dersin Amacı: Pazarlamanın tanımı, hizmet pazarlaması kavramı, banka ve sigorta hizmetlerinin pazarlama özellikleri hakkında bilgi vermek bu dersin temel amacıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bankacılık hizmetlerinin özelliklerini açıklar
2. Bankacılıkta hizmet planlama ve stratejileri açıklar
3. Banka hizmetlerinin fiyatının belirlenmesini açıklar
4. Banka hizmetlerinin dağıtım çalışmalarını açıklar
5. Banka hizmetlerinde tutundurma çalışmalarını açıklar
6. Sigorta pazarlaması, hizmetlerinin özelliklerini açıklar
7. Sigorta hizmetlerinde pazarlama planlamasını açıklayabilme
8.Sigorta hizmetlerinde fiyat belirlenmesini açıklar
9. Sigorta hizmetlerinin dağıtım çalışmalarını açıklar
10. Sigorta hizmetlerinde tutundurma çalışmalarını açıklar

Dersin İçeriği

Banka ve sigorta sektörünün pazar yapıları, Bankacılık hizmetlerinin özellikleri ve pazarlaması, Bankacılıkta hizmet planlama ve stratejileri, Banka hizmetlerinin fiyatının belirlenmesi, Banka hizmetlerinin dağıtım çalışmaları, Banka hizmetlerinde tutundurma çalışmaları, Uygulamalar, Sigorta pazarlaması, hizmetlerinin özellikleri ,Örnek olay çalışması, Sigorta hizmetlerinde pazarlama planlaması, Sigorta hizmetlerinin fiyatının belirlenmesi, Sigorta hizmetlerinin dağıtım çalışmaları, Sigorta hizmetlerinde tutundurma çalışmaları, Örnek olay çalışması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Banka ve sigorta sektörünün pazar yapıları Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
2) Bankacılık hizmetlerinin özellikleri ve pazarlaması Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
3) Bankacılıkta hizmet planlama ve stratejileri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
4) Banka hizmetlerinin fiyatının belirlenmesi Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
5) Banka hizmetlerinin dağıtım çalışmaları Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
6) Banka hizmetlerinde tutundurma çalışmaları Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
7) Sigorta pazarlaması, hizmetlerinin özellikleri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
8) Uygulamalar
9) Örnek olay çalışması Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
10) Sigorta hizmetlerinde pazarlama planlaması Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
11) Sigorta hizmetlerinin fiyatının belirlenmesi Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
12) Sigorta hizmetlerinin dağıtım çalışmaları Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
13) Sigorta hizmetlerinde tutundurma çalışmaları Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
14) Örnek olay çalışması Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Şendoğdu, A.Aslan,Banka Hizmetlerinin Pazarlaması, Literatür Yayınları, İstanbul, 2008.
Diğer Kaynaklar: Odabaşı, Yavuz, Banka ve Sigorta Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2006.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ödev 4 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 3 9
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek,
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek,
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek,
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek,
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek,
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak,
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek,