BVS2002 Bankacılık ve Sigortacılıkta Hizmet YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BVS2002 Bankacılık ve Sigortacılıkta Hizmet Yönetimi Güz 1 2 2 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SERAP GÖKSU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bankacılık ve sigortacılık hizmetlerinin özelliklerini açıklar
Dersin Amacı: Pazarlamanın tanımı, hizmet pazarlaması kavramı, banka ve sigorta hizmetlerinin pazarlama özellikleri hakkında bilgi vermek bu dersin temel amacıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bankacılık hizmetlerinin özelliklerini açıklar
2. Bankacılıkta hizmet planlama ve stratejileri açıklar
3. Banka hizmetlerinin fiyatının belirlenmesini açıklar
4. Banka hizmetlerinin dağıtım çalışmalarını açıklar
5. Banka hizmetlerinde tutundurma çalışmalarını açıklar
6. Sigorta pazarlaması, hizmetlerinin özelliklerini açıklar
7. Sigorta hizmetlerinde pazarlama planlamasını açıklayabilme
8.Sigorta hizmetlerinde fiyat belirlenmesini açıklar
9. Sigorta hizmetlerinin dağıtım çalışmalarını açıklar
10. Sigorta hizmetlerinde tutundurma çalışmalarını açıklar

Dersin İçeriği

Banka ve sigorta sektörünün pazar yapıları, Bankacılık hizmetlerinin özellikleri ve pazarlaması, Bankacılıkta hizmet planlama ve stratejileri, Banka hizmetlerinin fiyatının belirlenmesi, Banka hizmetlerinin dağıtım çalışmaları, Banka hizmetlerinde tutundurma çalışmaları, Uygulamalar, Sigorta pazarlaması, hizmetlerinin özellikleri ,Örnek olay çalışması, Sigorta hizmetlerinde pazarlama planlaması, Sigorta hizmetlerinin fiyatının belirlenmesi, Sigorta hizmetlerinin dağıtım çalışmaları, Sigorta hizmetlerinde tutundurma çalışmaları, Örnek olay çalışması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Banka ve sigorta sektörünün pazar yapıları Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
2) Bankacılık hizmetlerinin özellikleri ve pazarlaması Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
3) Bankacılıkta hizmet planlama ve stratejileri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
4) Banka hizmetlerinin fiyatının belirlenmesi Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
5) Banka hizmetlerinin dağıtım çalışmaları Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
6) Banka hizmetlerinde tutundurma çalışmaları Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
7) Sigorta pazarlaması, hizmetlerinin özellikleri Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
8) Uygulamalar
9) Örnek olay çalışması Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
10) Sigorta hizmetlerinde pazarlama planlaması Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
11) Sigorta hizmetlerinin fiyatının belirlenmesi Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
12) Sigorta hizmetlerinin dağıtım çalışmaları Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
13) Sigorta hizmetlerinde tutundurma çalışmaları Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.
14) Örnek olay çalışması Dersin yapılacağı haftanın bir hafta öncesinden öğrencilere ders ile ilgili materyaller verilir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Şendoğdu, A.Aslan,Banka Hizmetlerinin Pazarlaması, Literatür Yayınları, İstanbul, 2008.
Diğer Kaynaklar: Odabaşı, Yavuz, Banka ve Sigorta Pazarlaması, Anadolu Üniversitesi Yayınları, 2006.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 5
Ödev 4 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 3 3 9
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 83

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.