Öğretim Dili: |
Turkish |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Bu dersin opsiyonel program bileşeni yoktur. |
Dersin Amacı: |
Çalışma hayatında oluşabilecek, çalışma gücünü kaybına neden olan risklere karşı korumak amacıyla oluşturan sosyal güvenlik sistemlerini incelemek. Sosyal Güvenlik Sisteminin, gelişimini, araçlarını, hukukî niteliğini, sigorta kollarını ve Türkiye’deki sosyal güvenlik kurumlarını tanıyabilmeyi amaçlamaktadır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sosyal güvenliğin tanımı ve amacı |
Yok |
2) |
Sosyal güvenliği doğuran koşullar |
Önceki haftanın tekrarı |
3) |
Sosyal güvenlik tehlikeleri |
Önceki haftanın tekrarı |
4) |
Sosyal güvenliğin kapsamı |
Önceki haftanın tekrarı |
5) |
Hastalık ve analık sigortası, iş kazası ve meslek hastalıkları, işsizlik sigortası, yaşlılık malullük ve ölüm sigortası, aile ödenekleri |
Önceki haftanın tekrarı |
6) |
Sosyal güvenliğin kapsamı ve gelir dağılımı |
Önceki haftanın tekrarı |
7) |
Sosyal güvenliğin gelir kaynakları
|
Önceki haftanın tekrarı |
8) |
Primler |
Önceki haftanın tekrarı |
9) |
Prim dışı gelirler |
Önceki haftanın tekrarı |
10) |
Primler ve finansman sistemleri |
Önceki haftanın tekrarı |
11) |
Sosyal güvenlik ödenekleri |
Önceki haftanın tekrarı |
12) |
Sosyal sigortalarda kısa vadeli sigortalar: Hastalık ve analık sigortası, iş kazası ve meslek hastalıkları, işsizlik sigortası |
Önceki haftanın tekrarı |
13) |
Uzun vadeli sigorta kolları: Yaşlılık, malullük, ölüm |
Önceki haftanın tekrarı |
14) |
Özel sigortalar ve sosyal güvenlik ilişkisi |
Önceki haftanın tekrarı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|