DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BVS2003 | Bankacılık ve Sigortacılıkta Fon Yönetimi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SERAP GÖKSU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Finansal yönetim, finansal piyasalar, banka ve sigorta fon yönetimini tanıtmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Finansal Piyasaları ve kurumları tanımlar. 2. Merkez Bankasının fonksiyonunu açıklar. 3. Bankacılık Risklerini açıklar 4. Döviz Kuru Sistemleri ve Europara Piyasalarını tanımlayabilir. 5. Vadeli mevduat faizini hesaplar. 6. Sigorta şirketlerinde fon yönetimini açıklayabilir 7.Bireysel Emeklilik Sistemi ve emeklilik yatırım fonlarını tanır |
Finansal Piyasalar ve kurumlar,Bankaların Fon Kaynakları, Bankaların Kaydi Para Yaratma Süreci, Bankaların Fon Kullanımı ve Krediler, Merkez Bankası ve finansal sistemdeki rolü, Bankacılık Riskleri, Döviz Kuru Sistemleri, Europara Piyasaları, Eurotahvil Piyasaları, Faiz Oranları ve Faiz Oranlarının Vade Yapısı, Sigorta şirketlerinin fon yaratma süreci ve fonların kullanım alanları, Bireysel Emeklilik Sistemi ve emeklilik yatırım fonlarının işleyişi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansal Piyasalar | |
2) | Fon yönetimi | |
3) | Türk Lirası Pozisyon yönetimi | |
4) | TCMB Interbank Piyasası | |
5) | Bankalararası serbest Piyasalar | |
6) | Serbest Piyasalar | |
7) | Hazine Bonosu fiyat ve Getiri hesaplaması | |
8) | Sabit Getirili menkul kıymetler | |
9) | Sabit Getirili Menkul Kıymetlerin fiyatlaması | |
10) | Türev Piyasalar- Vadeli İşlemler | |
11) | Türev piyasalar- Opsiyonlar | |
12) | Risk Yönetimi | |
13) | Risk Türleri- Piyasa Riski, Kredi Riski, Operasyonel RİSK | |
14) | Sigorta şirketlerinde fon yaratma süreci Emeklilik Yatırım Fonları |
Ders Notları / Kitaplar: | Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Frederic Mıshkin,(çeviri)Prof Dr. İlyas Şıklar, Prof Dr. Ahmet Çakmak, Yrd Doç. Dr. Suat Yavuz Finansal Ekonomi, Muharrem Afşar, Aslı Afşar |
Diğer Kaynaklar: | www.bist.gov.tr, www.tcmb.gov.tr www.tbb.org.tr, www. tsrsb.org.tr, www.egm.org.tr, www.spk.gov.tr |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |