ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BVS2003 | Bankacılık ve Sigortacılıkta Fon Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SERAP GÖKSU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Finansal yönetim, finansal piyasalar, banka ve sigorta fon yönetimini tanıtmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Finansal Piyasaları ve kurumları tanımlar. 2. Merkez Bankasının fonksiyonunu açıklar. 3. Bankacılık Risklerini açıklar 4. Döviz Kuru Sistemleri ve Europara Piyasalarını tanımlayabilir. 5. Vadeli mevduat faizini hesaplar. 6. Sigorta şirketlerinde fon yönetimini açıklayabilir 7.Bireysel Emeklilik Sistemi ve emeklilik yatırım fonlarını tanır |
Finansal Piyasalar ve kurumlar,Bankaların Fon Kaynakları, Bankaların Kaydi Para Yaratma Süreci, Bankaların Fon Kullanımı ve Krediler, Merkez Bankası ve finansal sistemdeki rolü, Bankacılık Riskleri, Döviz Kuru Sistemleri, Europara Piyasaları, Eurotahvil Piyasaları, Faiz Oranları ve Faiz Oranlarının Vade Yapısı, Sigorta şirketlerinin fon yaratma süreci ve fonların kullanım alanları, Bireysel Emeklilik Sistemi ve emeklilik yatırım fonlarının işleyişi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansal Piyasalar | |
2) | Fon yönetimi | |
3) | Türk Lirası Pozisyon yönetimi | |
4) | TCMB Interbank Piyasası | |
5) | Bankalararası serbest Piyasalar | |
6) | Serbest Piyasalar | |
7) | Hazine Bonosu fiyat ve Getiri hesaplaması | |
8) | Sabit Getirili menkul kıymetler | |
9) | Sabit Getirili Menkul Kıymetlerin fiyatlaması | |
10) | Türev Piyasalar- Vadeli İşlemler | |
11) | Türev piyasalar- Opsiyonlar | |
12) | Risk Yönetimi | |
13) | Risk Türleri- Piyasa Riski, Kredi Riski, Operasyonel RİSK | |
14) | Sigorta şirketlerinde fon yaratma süreci Emeklilik Yatırım Fonları |
Ders Notları / Kitaplar: | Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Frederic Mıshkin,(çeviri)Prof Dr. İlyas Şıklar, Prof Dr. Ahmet Çakmak, Yrd Doç. Dr. Suat Yavuz Finansal Ekonomi, Muharrem Afşar, Aslı Afşar |
Diğer Kaynaklar: | www.bist.gov.tr, www.tcmb.gov.tr www.tbb.org.tr, www. tsrsb.org.tr, www.egm.org.tr, www.spk.gov.tr |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 121 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir |