Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bankacılığın dünyada ve ülkemizde tarihi gelişim süreci, Cumhuriyet dönemi Türk bankacılığı
|
|
2) |
Bankanın tanımı, temel sigortacılık kavramları |
|
3) |
Bankacılık sistemi
Banka türleri |
|
4) |
Merkez Bankası ( TCMB)
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu(BDDK)
Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) |
|
5) |
Bankaların denetlenmesi;
Bankalar Birliği ( TBB ) - Katılım Bankaları Birliği ( TKBB ) |
|
6) |
Türk Bankacılık Sektörünün Temel Özellikleri ve Sektörün Sorunları |
|
7) |
Bankacılık krizleri ve yeniden yapılanma dönemi. |
|
8) |
Bankacılık ürünleri ve hizmetleri |
|
9) |
Riskler ve türleri , risk yönetimi
Sigortanın tanımı, sigortanın fonksiyonları ve temel kavramlar |
|
10) |
Sigortanın doğuşu, dünyada ve ülkemizde tarihi gelişim süreci
Sigorta sisteminin işleyişi |
|
11) |
Sigortanın bölümlere ayrılması; Devlet eliyle yürütülen sigortalar ve özel sigorta teminat çeşitleri |
|
12) |
Sigorta aracıları
Sigorta fiyatının mal sigortalarında ve hayat sigortalarında tespiti, fiyatı etkileyen faktörler |
|
13) |
Sigorta sözleşmesinin kurulması ve sözleşme taraflarının yükümlülükleri
Muafiyet ve zamanaşımı |
|
14) |
Ülkemizde ve dünyada sigorta sektörünün genel durumu, ekonomi içindeki yeri |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
2 |
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
2 |
4) |
Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
1 |
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
3 |
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
3 |
7) |
Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
2 |
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
3 |
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
1 |
10) |
Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. |
1 |
11) |
Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
3 |
12) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
2 |
13) |
Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
3 |
14) |
Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
2 |
15) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
3 |