FOTOĞRAF | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BVS1001 | Bankacılığa ve Sigortacılığa Giriş | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SERAP GÖKSU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Bankacılık ve sigortacılık ile ilgili temel bilgi altyapısını oluşturmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Banka kavramını tanımlar. 2. Temel bankacılık kavramlarını,banka sistemlerini ve türlerini açıklayabilir. 3. Bankaların denetlenmesi ve ilgili kurumları açıklayabilir. 4. Risk kavramını açıklayabilir. Risk türlerini örnekleyebilir. Sigorta kavramını tanımlayabilir. 6. Temel sigortacılık kavramlarını ve sigorta sözleşmesinin özelliklerini açıklayabilir. 7. Sigorta sözleşmelerini, niteliklerine, konularına ve türlerine göre sınıflandırabilir 8. Sigortacılığın, ülke ekonomisi içindeki rolünü yorumlayabilir. |
Bankacılığın dünyada ve ülkemizde tarihi gelişim süreci, Cumhuriyet dönemi Türk bankacılığı, Bankacılık sistemi, Banka türleri, Merkez Bankası ( TCMB) Bankaların denetlenmesi, Sigortanın tanımı, sigortanın fonksiyonları ve temel kavramlar,Sigortanın doğuşu, dünyada ve ülkemizde tarihi gelişim süreci Sigorta sisteminin işleyişi, Sigorta aracıları, Sigorta sözleşmesinin kurulması ve sözleşme taraflarının yükümlülükleri, Ülkemizde ve dünyada sigorta sektörünün genel durumu, ekonomi içindeki yeri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bankacılığın dünyada ve ülkemizde tarihi gelişim süreci, Cumhuriyet dönemi Türk bankacılığı | |
2) | Bankanın tanımı, temel sigortacılık kavramları | |
3) | Bankacılık sistemi Banka türleri | |
4) | Merkez Bankası ( TCMB) Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu(BDDK) Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF) | |
5) | Bankaların denetlenmesi; Bankalar Birliği ( TBB ) - Katılım Bankaları Birliği ( TKBB ) | |
6) | Türk Bankacılık Sektörünün Temel Özellikleri ve Sektörün Sorunları | |
7) | Bankacılık krizleri ve yeniden yapılanma dönemi. | |
8) | Bankacılık ürünleri ve hizmetleri | |
9) | Riskler ve türleri , risk yönetimi Sigortanın tanımı, sigortanın fonksiyonları ve temel kavramlar | |
10) | Sigortanın doğuşu, dünyada ve ülkemizde tarihi gelişim süreci Sigorta sisteminin işleyişi | |
11) | Sigortanın bölümlere ayrılması; Devlet eliyle yürütülen sigortalar ve özel sigorta teminat çeşitleri | |
12) | Sigorta aracıları Sigorta fiyatının mal sigortalarında ve hayat sigortalarında tespiti, fiyatı etkileyen faktörler | |
13) | Sigorta sözleşmesinin kurulması ve sözleşme taraflarının yükümlülükleri Muafiyet ve zamanaşımı | |
14) | Ülkemizde ve dünyada sigorta sektörünün genel durumu, ekonomi içindeki yeri |
Ders Notları / Kitaplar: | Dr. Mehmet Takan, Dr. Melek Acar Boyacıoğlu, BANKACILIK-teori uygulama yöntem Prof. Dr. Enver Alper Güvel- Av. Afitap Öndaş Güvel, SİGORTACILIK |
Diğer Kaynaklar: | ŞENDOĞDU, A.ASLAN, Bankacılığa Giriş, Nobel Yayınları,MESTEK Seri No:54 Ankara,2006 KAYA, Feridun, Sigortacılık, Beta Basım Yayım , İstanbul, 2011 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 4 | 7 | 28 |
Ödevler | 4 | 15 | 60 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 178 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |