İŞLETME YÖNETİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IST2002 | İnsan Kaynakları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HATİCE NECLA KELEŞ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HATİCE NECLA KELEŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Opsiyonel program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | İşletmelerin rekabet gücünün artırılabilmesi, değişen teknoloji ve piyasa koşullarına uyum sağlayabilmesi için en önemli faktör olan İnsan Kaynaklarının Yönetimi ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 İnsan kaynaklarını planlar. 2 İş analizini ve iş tanımlarını yapar. 3 Bilimsel yöntemlerle işletme için en uygun İşgöreni seçme sürecini inceler. 4 İşgörenlerin eğitim ihtiyacını belirleyebilme ve eğitim organizasyonu yapabilmeyi inceler. 5 İşgören performans değerleme sistemini kavrar. 6 İş değerlemesini irdeler. 7 Ücretleme sistemini kavrar. 8 Endüstri ilişkilerini ve ilişkileri farkeder. 9 İşgörenlerle ilgili bürokratik işlemleri inceler. 10 İnsan kaynakları bilgi sistemlerini inceler. |
1 İnsan kaynakları yönetimi tanımı, örgütlemesi, ilkeleri 2 İnsan kaynakları planlaması, analiz yöntemleri, insan kaynakları planının uygulanması ve değerlemesi 3 İş analizi amaçları, yöntemleri, iş analizi süreci ve iş tanımları ve iştanım formlarının hazırlanması 4 İşgören bulma ve seçmenin önemi, işgören bulma kaynakları, iş profilinin çıkarılması 5 İş profilinin çıkarılması, iş görüşmesi türleri ve işgören seçimi 6 Eğitimin önemi ve amaçları, eğitimde örgütlenme, eğitim ihtiyacının analizi, eğitim planlaması, eğitim bütçesinin hazırlanması 7 Eğitim yöntemleri, eğitimin uygulanması, eğitimde ölçme- değerleme, kariyer geliştirme 8 Ders tekrarı ve Ara Sınav 9 Performans değerlemenin tanımı, önemi. Performans değerleme süreci, değerleme yöntemleri, değerleme sonuçlarının kontrolü 10 İş değerlemesinin tanımı ve amaçları, iş değerleme süreci, iş değerlemesi yöntemleri 11 Ücret yönetimi, tanımı ve ilkeleri, ücret sistemleri 12 Endüstri ilişkileri kavramı, önemi , sendikal örgütler, toplu pazarlık 13 İşgören sağlığı ve iş güvenliğinin tanımı ve önemi, iş güvenliği açısından iş kazaları, meslek hastalıkları ve önlemler 14 Bürokratik işlemler, işe giriş, işten çıkış ve emeklilik işlemleri; personel disiplini kavramı ve insan kaynakları bilgi sistemleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan kaynakları yönetimi tanımı, örgütlemesi, ilkeleri | Öğretim elemanı tarafından öğrenciler bir önceki derste izleyen haftanın ders konularına ön hazırlık yapmak üzere yönlendirileceklerdir. |
2) | İnsan kaynakları planlaması, analiz yöntemleri, insan kaynakları planının uygulanması ve değerlemesi | Öğretim elemanı tarafından öğrenciler bir önceki derste izleyen haftanın ders konularına ön hazırlık yapmak üzere yönlendirileceklerdir. |
3) | İş analizi amaçları, yöntemleri, iş analizi süreci ve iş tanımları ve iştanım formlarının hazırlanması | Öğretim elemanı tarafından öğrenciler bir önceki derste izleyen haftanın ders konularına ön hazırlık yapmak üzere yönlendirileceklerdir. |
4) | İşgören bulma ve seçmenin önemi, işgören bulma kaynakları, iş profilinin çıkarılması | Öğretim elemanı tarafından öğrenciler bir önceki derste izleyen haftanın ders konularına ön hazırlık yapmak üzere yönlendirileceklerdir. |
5) | İş profilinin çıkarılması, iş görüşmesi türleri ve işgören seçimi | Öğretim elemanı tarafından öğrenciler bir önceki derste izleyen haftanın ders konularına ön hazırlık yapmak üzere yönlendirileceklerdir. |
6) | Eğitimin önemi ve amaçları, eğitimde örgütlenme, eğitim ihtiyacının analizi, eğitim planlaması, eğitim bütçesinin hazırlanması | Öğretim elemanı tarafından öğrenciler bir önceki derste izleyen haftanın ders konularına ön hazırlık yapmak üzere yönlendirileceklerdir. |
7) | Performans değerlemenin tanımı, önemi. Performans değerleme süreci, değerleme yöntemleri, değerleme sonuçlarının kontrolü | Öğretim elemanı tarafından öğrenciler bir önceki derste izleyen haftanın ders konularına ön hazırlık yapmak üzere yönlendirileceklerdir. |
8) | İş değerlemesinin tanımı ve amaçları, iş değerleme süreci, iş değerlemesi yöntemleri | Öğretim elemanı tarafından öğrenciler bir önceki derste izleyen haftanın ders konularına ön hazırlık yapmak üzere yönlendirileceklerdir. |
9) | Ücret yönetimi, tanımı ve ilkeleri, ücret sistemleri | Öğretim elemanı tarafından öğrenciler bir önceki derste izleyen haftanın ders konularına ön hazırlık yapmak üzere yönlendirileceklerdir. |
10) | Endüstri ilişkileri kavramı ve önemi. | Öğretim elemanı tarafından öğrenciler bir önceki derste izleyen haftanın ders konularına ön hazırlık yapmak üzere yönlendirileceklerdir. |
11) | Sendikal örgütler, ve toplu pazarlık. | Öğretim elemanı tarafından öğrenciler bir önceki derste izleyen haftanın ders konularına ön hazırlık yapmak üzere yönlendirileceklerdir. |
12) | İşgören sağlığı ve iş güvenliğinin tanımı ve önemi, iş güvenliği açısından iş kazaları, meslek hastalıkları ve önlemler | Öğretim elemanı tarafından öğrenciler bir önceki derste izleyen haftanın ders konularına ön hazırlık yapmak üzere yönlendirileceklerdir. |
13) | Bürokratik işlemler, işe giriş, işten çıkış ve emeklilik işlemleri; personel disiplini kavramı ve insan kaynakları bilgi sistemleri | Öğretim elemanı tarafından öğrenciler bir önceki derste izleyen haftanın ders konularına ön hazırlık yapmak üzere yönlendirileceklerdir. |
14) | Kariyer Planlama ve iş hayatına uyum. | Öğretim elemanı tarafından öğrenciler bir önceki derste izleyen haftanın ders konularına ön hazırlık yapmak üzere yönlendirileceklerdir. |
Ders Notları / Kitaplar: | İnsan kaynakları Yönetimi ile ilgili ders kitapları. |
Diğer Kaynaklar: | İnsan kaynakları ile ilgili makaleler |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 12 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 25 | 25 |
Sunum / Seminer | 3 | 1 | 3 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 4 | 4 | 16 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 95 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletme yönetimi alanında edindiği teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. | 1 |
2) | İşletmenin yönetim fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olur ve yeni yönetim tekniklerini takip eder. | 1 |
3) | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. | |
4) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. | |
5) | Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. | |
6) | İşletmenin finansal analizini yaparak finansal sorunlarına çözüm önerileri getirir. | |
7) | İşletmenin insan kaynaklarını işletme amaçları doğrultusunda verimli biçimde çalışmasını ve gelişmesini sağlar. | 4 |
8) | Üretim ve pazarlamanın temel işlevlerini bir bütün olarak kavrar, yeni üretim ve pazarlama tekniklerini uygular. | |
9) | İşletmelerde maliyet hesaplamalarını yapar, muhasebe kayıtlarını tutar, mali tabloları hazırlar ve yorumlar. | |
10) | Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. |