MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IST2005 | Girişimcilik ve Küçük İşletme Yöneticiliği I | Bahar | 2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ELİF FINDIK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bu dersin opsiyonel program bileşeni yoktur. |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; girişimcinin ortaya çıkışını ve girişimcinin iş hayatında başarılı olma yöntemlerini, küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini kavrayabilmek, küçük işletmelerin kuruluş şekillerini ve yönetimini kavratmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Girişimcinin ortaya çıkışını ve girişimcinin iş yaşamında başarılı olma yöntemlerini kavrar. 2.Girişimcilik konusunun temel kavramlarını açıklar. 3.Küçük işletmeleri ve ekonomideki rollerini kavrar. 4.Girişimciliğin ekonomideki önemini kavrar. 5.Türkiye’de girişimci olma şekillerini tanır. 6.Küçük işletmelerin çeşitlerini ve ekonomiye katkılarını kavrar. 7.Küçük işletmelerin kuruluş sürecini kavrar. 8.Küçük işletmelerde yönetim, üretim, pazarlama ve finansman fonksiyonlarını bütünlük içerisinde kavrar. |
Ders kapsamında; girişimcilikle ilgili temel kavramlar, girişimciliğin sosyal, ekonomik açıdan önemi, girişimci olma süreci, Türkiye’de ve dünyada girişimcilik ve tarihi, yeni iş fikirleri, risk sermayesi ve diğer sermaye bulma yöntemleri, girişimcilik türleri ve girişimcilik kültürü, başarılı girişimcilik öyküleri, küçük işletmelerin yönetim, üretim, insan kaynakları, halkla ilişkiler, finansman fonksiyonları gösterilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve girişimcilikle ilgili temel kavramlar | Yok |
2) | Girişimciliğin sosyal, ekonomik açıdan önemi | Önceki haftanın tekrarı |
3) | Girişimci olma süreci, Türkiye’de ve dünyada girişimcilik ve tarihi | Önceki haftanın tekrarı |
4) | Yeni iş fikirleri, risk sermayesi ve diğer sermaye bulma yöntemleri | Önceki haftanın tekrarı |
5) | Girişimcilik türleri ve girişimcilik kültürü | Önceki haftanın tekrarı |
6) | Başarılı girişimcilik öyküleri | Önceki haftanın tekrarı |
7) | Türkiye’de girişimciliğin özendirilmesi | Önceki haftanın tekrarı |
8) | Küçük işletmelerin yönetim fonksiyonu | Önceki haftanın tekrarı |
9) | Yeni yönetim yaklaşımları | Önceki haftanın tekrarı |
10) | Küçük işletmelerin üretim fonksiyonu ve üretim teknikleri | Önceki haftanın tekrarı |
11) | Küçük işletmelerin pazarlama yapısı, sorunları ve pazarlama teknikleri | Önceki haftanın tekrarı |
12) | Küçük işletmelerin insan kaynakları ve halkla ilişkiler fonksiyonları | Önceki haftanın tekrarı |
13) | Küçük işletmelerin finansman yapısı, sorunları ve finansman teknikleri | Önceki haftanın tekrarı |
14) | Türkiye’de küçük işletmelerin sorunları ve çözüm yolları | Önceki haftanın tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Orhan KÜÇÜK, Girişimcilik ve Küçük işletme Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, 2. Baskı, Ankara, 2005. B. Zafer ERDOĞAN, Girişimcilik ve Kobiler: Teori ve Uygulama, Ekin Kitabevi, 2. Baskı, Bursa, 2011. |
Diğer Kaynaklar: | Bu derste başka kaynak kullanılmamaktadır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 71 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 3 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 4 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 3 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 4 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 4 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 4 |