Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve girişimcilikle ilgili temel kavramlar |
Yok |
2) |
Girişimciliğin sosyal, ekonomik açıdan önemi |
Önceki haftanın tekrarı |
3) |
Girişimci olma süreci, Türkiye’de ve dünyada girişimcilik ve tarihi |
Önceki haftanın tekrarı |
4) |
Yeni iş fikirleri, risk sermayesi ve diğer sermaye bulma yöntemleri |
Önceki haftanın tekrarı |
5) |
Girişimcilik türleri ve girişimcilik kültürü |
Önceki haftanın tekrarı |
6) |
Başarılı girişimcilik öyküleri |
Önceki haftanın tekrarı |
7) |
Türkiye’de girişimciliğin özendirilmesi |
Önceki haftanın tekrarı |
8) |
Küçük işletmelerin yönetim fonksiyonu |
Önceki haftanın tekrarı |
9) |
Yeni yönetim yaklaşımları |
Önceki haftanın tekrarı |
10) |
Küçük işletmelerin üretim fonksiyonu ve üretim teknikleri |
Önceki haftanın tekrarı |
11) |
Küçük işletmelerin pazarlama yapısı, sorunları ve pazarlama teknikleri |
Önceki haftanın tekrarı |
12) |
Küçük işletmelerin insan kaynakları ve halkla ilişkiler fonksiyonları |
Önceki haftanın tekrarı |
13) |
Küçük işletmelerin finansman yapısı, sorunları ve finansman teknikleri |
Önceki haftanın tekrarı |
14) |
Türkiye’de küçük işletmelerin sorunları ve çözüm yolları |
Önceki haftanın tekrarı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
|
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
|
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
|
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
|
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
|
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
|
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
|
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|