Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve girişimcilikle ilgili temel kavramlar |
Yok |
2) |
Girişimciliğin sosyal, ekonomik açıdan önemi |
Önceki haftanın tekrarı |
3) |
Girişimci olma süreci, Türkiye’de ve dünyada girişimcilik ve tarihi |
Önceki haftanın tekrarı |
4) |
Yeni iş fikirleri, risk sermayesi ve diğer sermaye bulma yöntemleri |
Önceki haftanın tekrarı |
5) |
Girişimcilik türleri ve girişimcilik kültürü |
Önceki haftanın tekrarı |
6) |
Başarılı girişimcilik öyküleri |
Önceki haftanın tekrarı |
7) |
Türkiye’de girişimciliğin özendirilmesi |
Önceki haftanın tekrarı |
8) |
Küçük işletmelerin yönetim fonksiyonu |
Önceki haftanın tekrarı |
9) |
Yeni yönetim yaklaşımları |
Önceki haftanın tekrarı |
10) |
Küçük işletmelerin üretim fonksiyonu ve üretim teknikleri |
Önceki haftanın tekrarı |
11) |
Küçük işletmelerin pazarlama yapısı, sorunları ve pazarlama teknikleri |
Önceki haftanın tekrarı |
12) |
Küçük işletmelerin insan kaynakları ve halkla ilişkiler fonksiyonları |
Önceki haftanın tekrarı |
13) |
Küçük işletmelerin finansman yapısı, sorunları ve finansman teknikleri |
Önceki haftanın tekrarı |
14) |
Türkiye’de küçük işletmelerin sorunları ve çözüm yolları |
Önceki haftanın tekrarı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
|
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
|
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
|
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
|
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
|
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
|
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
|
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
|
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
|
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
|
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
|