Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve girişimcilikle ilgili temel kavramlar |
Yok |
2) |
Girişimciliğin sosyal, ekonomik açıdan önemi |
Önceki haftanın tekrarı |
3) |
Girişimci olma süreci, Türkiye’de ve dünyada girişimcilik ve tarihi |
Önceki haftanın tekrarı |
4) |
Yeni iş fikirleri, risk sermayesi ve diğer sermaye bulma yöntemleri |
Önceki haftanın tekrarı |
5) |
Girişimcilik türleri ve girişimcilik kültürü |
Önceki haftanın tekrarı |
6) |
Başarılı girişimcilik öyküleri |
Önceki haftanın tekrarı |
7) |
Türkiye’de girişimciliğin özendirilmesi |
Önceki haftanın tekrarı |
8) |
Küçük işletmelerin yönetim fonksiyonu |
Önceki haftanın tekrarı |
9) |
Yeni yönetim yaklaşımları |
Önceki haftanın tekrarı |
10) |
Küçük işletmelerin üretim fonksiyonu ve üretim teknikleri |
Önceki haftanın tekrarı |
11) |
Küçük işletmelerin pazarlama yapısı, sorunları ve pazarlama teknikleri |
Önceki haftanın tekrarı |
12) |
Küçük işletmelerin insan kaynakları ve halkla ilişkiler fonksiyonları |
Önceki haftanın tekrarı |
13) |
Küçük işletmelerin finansman yapısı, sorunları ve finansman teknikleri |
Önceki haftanın tekrarı |
14) |
Türkiye’de küçük işletmelerin sorunları ve çözüm yolları |
Önceki haftanın tekrarı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
|
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
|
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
|
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
|
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
|
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
|
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
|
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
|
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
|
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
|
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
|
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
|
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
|
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
3 |