IST2001 Pazarlama İlkeleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PAZARLAMA (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PAZARLAMA (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
IST2001 Pazarlama İlkeleri Güz 2 0 2 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AHU ERGEN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ELİF FINDIK
Prof. Dr. AHU ERGEN
Öğ.Gör. BERNA GÖKŞİN YILDIRIM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bu ders için bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrenciyi pazarlamanın temel ilkeleri ve pazarlama süreçleri hakkında bilgilendirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Pazarlama ile ilgili temel kavram ve ilkelerini tanımlar.
2.Pazarlamanın gelişim sürecini ve günümüz pazarlama anlayışı tanımlar.
3.Pazarlama ve çevre arasındaki ilişkileri tanımlar
4.Pazar kavramını ve tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerini kavrar.
5.Pazarlama bilgi sistemleri ve pazarlama araştırması uygulamalarını tanıyabilir.
6.Pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklayabilir.
7.Pazarlama karma elemanlarını tanımlayabilir.
8.Hizmet pazarlaması kavramını kavrayabilir.

Dersin İçeriği

Bu derste öncelikle yeni ekonomi ve pazarlamanın değişen rolü, pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama düşüncesindeki değişimler ve pazarlama çevresi incelenecektir. Bu temel bilgilerin ardından pazarlama planlaması, pazar bölümlendirme, konumlandırma, farklılaştırma ile pazarlama stratejisine geçiş yapılacaktır. Pazarlama karmasının (Ürün , Pazarlama İletişimi, Fiyat, Dağıtım) ardından pazarlamada yeni paradigmalar ve proje sunumları ile ders sonlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma/Ders hakkında genel bilgi
2) Yeni ekonomi ve pazarlamanın değişen rolü
3) Pazarlama ile ilgili temel kavramlar, pazarlama düşüncesindeki değişimler
4) Pazarlama çevresi
5) Pazarlama planlaması
6) Pazar bölümlendirme
7) Konumlandırma ve Farklılaştırma
8) Ürün
9) Pazarlama İletişimi
10) Fiyat
11) Dağıtım
11) Pazarlamada yeni paradigmalar
12) Pazarlamada yeni paradigmalar
13) Proje sunumları
14) Proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Philip Kotler., Principles of Marketing, Prentice Hall
2. Mehmet Karafakıoğlu., Pazarlama İlkeleri, Beta Yayıncılık
3. İsmet Mucuk., Pazarlama İlkeleri, Türkmen Kitabevi
Diğer Kaynaklar: Makaleler, internet siteleri, sektörel dergileri/articles, web sites, trade magazines.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 56
Proje 2 2
Ara Sınavlar 1 1
Final 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır.
2) İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
3) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar.
4) Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir.
5) Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
6) Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular.
7) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.
8) Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar.