Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giris
Ünite 3- The Patient Ward (The qualities of a responsible nurse 26/27) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir.
|
2) |
Ünite 4- Food and Measurements (Hospital Food and Measurements 28/29) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs |
Ders izlencesinde belirtilmiştir.
|
3) |
Ünite 4- Food and Measurements (Measurements and Quantities 30/31) + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs |
Ders izlencesinde belirtilmiştir.
|
4) |
Ünite 4- Food and Measurements (Helping a patient order from a hospital menu - 32/33+ kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs |
Ders izlencesinde belirtilmiştir.
|
5) |
Ünite 4- Food and Measurements (Assisting the patient at meal times- 34/35 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs |
Ders izlencesinde belirtilmiştir.
|
6) |
Ünite 5- The body and movement (The body: limbs and joints- 36/37 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs |
Ders izlencesinde belirtilmiştir.
|
7) |
Ünite 5- The body and movement (The body: torso and head- 38/39 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs |
Ders izlencesinde belirtilmiştir.
|
8) |
Ünite 5- The body and movement (Setting goals and giving encouragement- 40/41+kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs |
Ders izlencesinde belirtilmiştir.
|
9) |
Ara Sınav Tekrarı |
Ders izlencesinde belirtilmiştir.
|
10) |
Ünite 5 - The body and movement (Documenting ROM exercises- 42/43 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs |
Ders izlencesinde belirtilmiştir.
|
11) |
Ünite 6 – Medication (Medication routes and forms- 44/45 + kelime listesi + PPTs |
Ders izlencesinde belirtilmiştir.
|
11) |
Ünite 6 – Medication (Medication routes and forms- 44/45 + kelime listesi + PPTs |
Ders izlencesinde belirtilmiştir.
|
11) |
Ünite 6 – Medication (Medication routes and forms- 44/45 + kelime listesi + PPTs |
Ders izlencesinde belirtilmiştir.
|
12) |
Ünite 6 – Medication (Dosages and frequencies- 46 /47 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs |
Ders izlencesinde belirtilmiştir.
|
12) |
Ünite 6 – Medication (Dosages and frequencies- 46 /47 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs |
Ders izlencesinde belirtilmiştir.
|
13) |
Ünite 6 – Medication (Side effects- 48/49 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs |
Ders izlencesinde belirtilmiştir.
|
14) |
Ünite 6 – Medication (Communicating with relatives by phone- 50/51 + kelime listesi + çalışma kağıtları + PPTs
Genel Tekrar |
Ders izlencesinde belirtilmiştir.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir. |
1 |
2) |
Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. |
1 |
3) |
Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir. |
1 |
4) |
Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir. |
1 |
5) |
Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir. |
1 |
6) |
Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir. |
1 |
7) |
Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir. |
1 |
8) |
Laboratuvarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gereken hijyen kurallarını bilir ve uygular. |
1 |
9) |
Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir. |
1 |
11) |
Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. |
1 |
12) |
Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak. |
1 |
13) |
Teorik mesleki becerilerini pratik uygulama olarak hayata geçirebilen güncel donanıma sahip bir protez teknikeri olmak |
1 |
14) |
Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir. |
1 |
15) |
Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir. |
1 |
16) |
Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir. |
1 |
17) |
Apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır. |
1 |