TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BPR1021 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri | Bahar | 1 | 2 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. KEMAL YILDIRIM |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Herhangi bir opsiyonel bileşen yoktur. |
Dersin Amacı: | Bu derste bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Bilgi Teknolojilerine ait kavramları tanır ve ilişkilendirir. 2- Bilgisayar sistemindeki donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavrar. 3- Bir işletim sisteminin temel özeliklerini ayarlar ve kullanabilir. 4- Alanına uygun internet teknolojilerini kullanabilir. 5- Kelime işlemci yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabilir. 6- Elektronik tablolama yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabiir. 7- Sunu yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabilir. |
Bu derste, kişisel ve profesyonel hayat için gerekli olacak veri ve bilgilerin elde edilmesi ve yönetilmesini kapsayan temel bilgisayar kullanımı öğretilecektir. Temel bilgisayar donanımı, yazılım kavramı, bilgisayar ağları, internetin etkili kullanımı, MS Office programları ve ilgili uygulamaları öğretilerek kişiye iş hayatında gerekli olan tüm temel bilgisayar becerileri verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilişim Teknolojilerine ait temel kavramların tanıtılması, bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenleri, işletim sisteminin amaçları. | |
2) | Bilgisayar sistemindeki donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavrayabilme. | |
3) | İnternet teknolojisi ve kavramları | |
4) | Bilgisayar Ağları ve kavramları | |
5) | Bir kelime işlemci programının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi | |
6) | Kelime işlemci araç çubukları ve komutları | |
7) | Kelime işlemci araç çubukları ve komutları | |
8) | Vize | |
9) | Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı | |
10) | Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı | |
11) | Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı | |
12) | Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı | |
13) | Bir sunu yazılımının tanıtımı ve kullanımı | |
14) | Elektronik Posta Yönetimi Programı |
Ders Notları / Kitaplar: | "Bilgisayar Kurs Kitabı", Arkadaş Yayınları, 2.Baskı, Curtis Frye, Nuray Tekin. |
Diğer Kaynaklar: | “Personal Computer Fundamentals for Technology Students”, Marc E. Herniter, Second Edition, Prentice Hall. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 4 | 28 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi laboratuara özgü tıbbi terim ve terminolojiye hakim olabilmek | 1 |
2) | Tıbbi laboratuarın her alanındaki testleri ilgili testlerin analizlerini yapabilecek bilgiye sahip olmak | 2 |
3) | İnsan vücudunun metabolizması ve çalışma prensibi hakkında hakkında bilgi sahibi olmak ve tıbbi laboratuarın her alanındaki testler ve sonuçları ile metabolizma arasındaki ilişkiyi kurabilecek bilgiyi ve düşünsel yapıyı kazanmak | 1 |
4) | Analiz öncesi hazırlık işlemlerini yapabilmek ve sonrasında dezenfeksiyon ile sterilizasyon tekniklerini uygulayabilme | 1 |
5) | Testlerin uygulaması sırasında oluşan hataları ayıklamak ve oluşan sorunları giderebilmek | 3 |
6) | Mesleki yetki ve sorumluluklarına sahip olmak | 1 |
7) | Mesleki etik kurallar çerçevesinde laboratuar çalışmalarını düzgün ve uygun şekilde yapabilmek | 1 |
8) | Tarihi ve sosyal değerlere saygılı, sağlık hizmetlerinin uygun şekilde yürütülebilmesi açısından sağlık personeli ve hasta ile etkili iletişimi kurabilen, gerektiğinde sağlık personeli ile takım çalışmasını yapabilen sorumluluk bilincine sahip olabilmek | 1 |
9) | Hayat boyu yeni bilgilere ve değişimlere açık bir birey olabilme ve ülke ve dünyada değişen teknolojik gelişmelere ayak uydurabilme kabiliyetinin gelişmesi | 1 |