MAT1071 Matematik IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MAT1071 Matematik I Güz 3 0 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. TUĞBA KIRAL ÖZKAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. TUĞBA KIRAL ÖZKAN
Öğ.Gör. MUSTAFA ÇİÇEK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Program bileşenleri bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Öğrenciye, mesleği için gerekli olan matematik bilgi ve becerilerini işine uygulayabilme yeterliği kazandırmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
. Sayı kümelerini tanır.
. Sayılarla ilgili işlemleri yapar.
. Üstlü ve köklü ifadeleri içeren problemleri çözebiir.
. Sayıları matematiğin diğer konuları ile ilişkilendirerek muhakeme yapabilir.
. Cebirsel işlemleri yapar.
. Çokterimli işlemleri yapar.
. İşlemlerde sadeleştirme yapar.
. Denklemleri çözer.

Dersin İçeriği

Sayı Bilgisi, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Çarpanlara Ayırma, Oran-Orantı, Denklemler, Eşitsizlikler, Koordinat Sistemi: Teori, Nokta ve Doğru Belirleme, Uzaklık Hesabı, Polinomlar, Fonksiyonlar, Fonksiyon Grafikleri, Logaritma Bilgisi ve Logaritmik Fonksiyonlar, Trigonometri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sayı Bilgisi
2) Sayı Bilgisi
3) Üslü Sayılar
4) Köklü Sayılar
5) Çarpanlara Ayırma
6) Oran-Orantı
7) Denklemler
8) Eşitsizlikler
9) Koordinat Sistemi: Teori, Nokta ve Doğru Belirleme, Uzaklık Hesabı
10) Polinomlar
11) Fonksiyonlar
12) Fonksiyon Grafikleri
13) Logaritma Bilgisi ve Logaritmik Fonksiyonlar
14) Trigonometri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Genel Matematik 1 Meslek Yüksekokulları İçin Matematik ve Çözümleri, Engin Bozacı ve Sinan Çevik,4.Basım, 2009,Nobel Yayın Dağıtım

Meslek Yüksek Okulları için Uygulamalı Matematik, Kamil Temizyürek ve Nurdan Çolakoğlu, 2009, BETA BASIM YAYIM

Selimoğlu Emel, Çakmak Zeki, Sosyal Bilimlerde Matematik, Ekin Kitabevi





Diğer Kaynaklar: http://library.bahcesehir.edu.tr/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 5 2 10
Küçük Sınavlar 3 1 3
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematiksel ve fiziksel konularda bilgi sahibi olmak, 5
2) Ofis ortamında gerekli yazılım ve donanım bilgisine sahip olmak
3) Yazılım ile ilgili temel kavramları, ilke ve esasları açıklayabilmek ve geliştirmek
4) Bilgisayar alanındaki alet, makine ve araç gereci tanıma ve kullanabilme bilgi ve becerisine sahip olarak gerekli durumlarda sistem kurulum ve bakımını yapabilmek
5) Türk dilini iyi kullanarak etkili iletişim kurabilmek ve meslektaşları ve müşterileriyle iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilmek,
6) Yazılımda gerekli veritabanı kurulum, bakım, kontrollerini yapabilmek,
7) Masaüstü ve internet programcılığında grafiksel ve animasyon tasarımlar gerçekleştirme bilgi ve becerisine sahip olmak,
8) Internet projeleri geliştirme, sürdürme ve kontrol bilgisine sahip olmak
9) Proje geliştirme, ekip çalışması, yazılım ve donanım geliştirme bilgi ve becerisine sahip olmak 3
10) İşletim ve ağ sistemleri hakkında temel bilgi ve beceriye sahip olmak, kurulum, bakım ve onarım yapabilmek